• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96120904689
  • خبرنگار : 30057

در اجلاس معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها مطرح شد؛

متناسب‌نبودن آموزش‌های موجود با نیازهای کسب‌وکار

متناسب‌نبودن آموزش‌های موجود با نیازهای کسب‌وکار

رییس سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه آموزش‌های موجود با نیازهای بازار فاصله دارد، گفت: بر این اساس در مدل جدیدی که برای مهارت‌افزایی تعریف شده، تعیین می‌شود که چه شغلی به چه شایستگی‌هایی نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، سلیمان پاک‌سرشت امروز در پنجاه‌ویکمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با اشاره به لزوم توجه به فارغ‌التحصیلان، افزود: مساله مشترک امروز ما اشتغال، اشتغال‌پذیری و چالش بیکاری در کشور است، چراکه اشتغال یک تقاضای مهم اجتماعی و اقتصادی است و برای ایفای نقش موثر نهادهای آموزشی برای آن شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت مساله اشتغال، نگاه‌ها به سمت نهادهایی است که در تولید کار فعال هستند، ادامه داد: براین اساس سازمان فنی و حرفه‌ای در این زمینه به منظور مهارت‌افزایی ایجاد شده است.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اجرای پروژه‌های مشترک را از گام‌های این سازمان برای رفع چالش اشتغال نام برد و ادامه داد: به منظور هدایت برنامه‌های این سازمان در زمینه اشتغال همکاری‌هایی را با وزارت علوم آغاز کرده‌ایم که منجر به امضای تفاهم‌نامه‌هایی میان دو نهاد شده است.

پاک‌سرشت با اشاره به اقدامات این سازمان در این زمینه، یادآور شد: علاوه بر ایجاد مراکز آموزشی به تعداد 586 مرکز در کشور، کارگاه‌های مهارت‌افزایی نیز ایجاد شده است که تاکنون 3707 کارگاه فعال در این زمینه راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون 1.5 میلیون نفر از آموزش‌های این سازمان بهره‌مند شده‌اند، اضافه کرد: علاوه بر آن آموزشگاه‌هایی را نیز در مجاور دانشگاه‌ها احداث کردیم که 36 هزار نفر در این آموزشگاه‌ها مشغول به گذراندن دوره‌های آموزشی هستند.

رییس سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور، ارتقای شایستگی دانشجویان در مهارت‌افزایی آنها را از جمله اهداف ایجاد مراکز آموزشی نزدیک دانشگاه‌ها نام برد.

پاک‌سرشت اضافه کرد: به منظور افزایش اشتغال‌پذیری دانشجویان مدل همکاری را تعریف کردیم تا مهارت‌افزایی دانشجویان را تسریع بخشیم.

رییس سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور در عین حال با تاکید بر اینکه نظام موجود آموزشی با بازار کار فاصله زیادی دارد، خاطرنشان کرد: با مدل جدید مهارت‌افزایی که تعریف شده است، تعیین می‌کنیم که کدام شغل به چه شایستگی‌هایی نیاز دارد و براساس آن آموزش‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha