• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 96120100302
  • منبع : نمایندگی زنجان

افزایش دودهم درصدی تورم روستایی طی دی‌ ماه در زنجان

افزایش دودهم درصدی تورم روستایی طی دی‌ ماه در زنجان

ایسنا/زنجان معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: تورم روستایی زنجان در دی ماه دو دهم درصد افزایش یافته و به 6.4 درصد رسیده است. 

حسین امیدمقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تورم روستایی زنجان در دی‌ماه، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش اعلام شده توسط مرکز آمار ایران، نرخ تورم روستایی استان در دی‌ماه امسال (درصد تغییر دوازده ماه منتهی به دی‌ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل) معادل 6.4 درصد بوده که نسبت به ماه گذشته دو دهم درصد افزایش داشته است. 

این مسئول با بیان اینکه نرخ تورم روستایی کشور در دی ماه معادل 9.2 درصد بوده که نسبت به ماه گذشته تغییری نداشته است، ادامه داد: بررسی روند نرخ تورم روستایی طی یک سال اخیر (دی پارسال تا دی امسال) نشان می‌دهد این نرخ در استان تا تیرماه امسال با شیب ملایم در حال افزایش بوده ولی از مردادماه مجددا روند کاهشی پیدا کرده است؛ به گونه‌ای که نرخ تورم روستایی استان در ماه‌های مرداد، شهریور، مهر و آبان، نسبت به ماه قبل به ترتیب دو دهم درصد و سه دهم درصد کاهش یافته است. 

وی افزود: در آذرماه نیز نرخ تورم روستایی استان نسبت به ماه قبل تغییری نداشته، بر همین اساس نرخ تورم روستایی استان در دی‌ماه امسال معادل 6.4 درصد بوده که نسبت به ماه گذشته دو دهم درصد افزایش داشته است. 

امیدمقدم خاطرنشان کرد: بررسی نرخ تورم روستایی استان و مقایسه آن با کشور در طی یک سال اخیر نشان می‌دهد در دی‌ماه سال گذشته نرخ تورم روستایی استان معادل سه دهم درصد پایین‌تر از نرخ تورم کشور بوده که با افزایش نسبی نرخ تورم روستایی استان در سه ماهه نخست امسال و پس از آن آغاز روند کاهشی نرخ تورم روستایی استان که همراه با افزایش نرخ تورم روستایی کشور بوده است. 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، یادآور شد: نرخ تورم روستایی در گروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در استان با نیم درصد افزایش نسبت به آذرماه امسال معادل 9.1 درصد بوده که این نرخ در کشور نیز با دو دهم درصد افزایش نسبت به آذر ماه امسال معادل 12.5 درصد بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha