• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۸:۰۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96112413398
  • خبرنگار : 90089

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس:

احیای بافت فرسوده باید با اتکاء به بودجه و اعتبارات خود دولت انجام شود

احیای بافت فرسوده باید با اتکاء به بودجه و اعتبارات خود دولت انجام شود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: حذف ۱۰۰ میلیون دلار بودجه احیای بافت فرسوده به معنای احیای بافت فرسوده با اتکاء به بودجه و اعتبارات خود دولت است.

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برداشت از صندوق توسعه ملی به معنای برداشت از سرمایه آیندگان است، اظهار داشت: سهم بخش‌های مختلف از درآمدهای نفتی و ارزی طبق قانون به این شرح است ۵۲.۵  درصد سهم دولت، ۱۴.۵ درصد سهم شرکت ملی نفت، ۳ درصد سهم مناطق نفت‌خیز و گازخیز و ۳۰ درصد هم سهم صندوق توسعه ملی است پس دولت برای اداره کشور سهمش را دریافت کرده است اما می‌گوید نمی‌تواند با این سهم کشور را اداره کند به همین دلیل درخواست برداشت ۵.۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی که سهم نسل‌های آینده است را به مقام معظم رهبری داد و ایشان نیز با ۴ میلیارد دلار برداشت موافقت کردند.

زرآبادی از حذف احیای بافت فرسوده از جدول برداشت از صندوق توسعه ملی خبر داد و افزود: در جدولی که دولت برای برداشت ۵.۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه پیشنهاد داده بود بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری احیای بافت فرسوده و چند مورد دیگر حذف شد.

وی ادامه داد: طبق اذن رهبری تنها با ۲.۵ میلیارد دلار برای بنیه دفاعی، ۱۵۰ میلیون دلار برای سازمان صداوسیما، ۱۰۰ میلیون دلار برای بازسازی مناطق زلزله‌ زده و ۱۰۰ میلیون دلار برای سیل زده، واکسن پنوموکوک (سینه پهلو) و روتا ویروس‌(عفونت کودکان)، ۳۵۰ میلیون دلار برای تسهیلات سیستان (بندز)، ۱۵۰ میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها،  ۲۰۰ میلیون دلار برای آبرسانی به روستاها،  ۲۵۰ میلیون دلار برای آبیاری تحت فشار و ۲۰۰ میلیون دلار برای آبخیزداری موافقت شد و این یعنی احیای بافت فرسوده باید با اتکا به بودجه و اعتبارات خود دولت انجام شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش تعرفه واردات خودرو، گفت: این تصمیم در مدت زمان کوتاهی بهره کلانی عاید وارد کنندگان می‌کند علاوه بر آن به دلیل افزایش تعرفه واردات و گران‌تر شدن قیمت خودروهای صفر کیلومتر، خودرو  تبدیل به کالایی سرمایه‌ای شده و  قیمت خودروهای کارکرده نیز روند صعودی پیدا می‌کند و به این ترتیب زنجیره‌ای از گرانی‌ها در بازار خودرویی کشور اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha