• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96110804610
  • خبرنگار : 71132

موافق کلیات لایحه بودجه ۹۷؛

انصاری: قیمت نفت و صادرات آن در بودجه ۹۷ متناسب با واقعیت‌های اقتصادی است

انصاری: قیمت نفت و صادرات آن در بودجه ۹۷ متناسب با واقعیت‌های اقتصادی است

نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی منابع مالی پیشنهادی دولت در بودجه ۹۷ را منطقی توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، رضا انصاری در جریان بررسی کلیات بودجه ۹۷ در موافقت با کلیات این لایحه اظهار کرد: اصلی‌ترین مفروضات بودجه یعنی نرخ تسعیر ارز، قیمت نفت و صادرات متناسب با واقعیت‌های اقتصادی است و به همین خاطر منابع مالی پیشنهادی به نظر منطقی است و متناسب با آن، مصارف نیز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: استفاده از مشارکت بخش خصوصی در اجرای بودجه، افزایش انضباط بودجه در قالب بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و همچنین حرکت به هدفمندتر شدن یارانه‌ها و افزایش شفافیت در منابع و مصارف هدفمندی از جمله نقاط قوت بودجه است.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ با بیان اینکه در بودجه توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت شده، یادآور شد: ما بیمه سلامت را مکلف به حذف هم‌پوشانی بیمه‌ها کردیم و انتظار می‌رود ۱۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های سلامت صرفه‌جویی شود. همچنین ۷۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی در قالب اسناد خزانه برای کاهش بدهی‌های سلامت تصویب شده است.

وی ادامه داد: ما حدودا تا پایان سال ۹۰۰۰ میلیارد تومان بدهی در حوزه سلامت داریم و به عنوان یکی از مدافعان این مصوبه می‌گویم اگر دولت و متولیان بخش سلامت نتوانند هزینه‌ها را کاهش دهند بعید است در سال‌های بعد چنین اوراق و اسنادی برای بخش سلامت در نظر بگیریم.

انصاری در ادامه افزایش نظارت دیوان محاسبات بر نهادهای عمومی غیردولتی را از نقاط قوت بودجه ۹۷ عنوان و خاطرنشان کرد: نکته‌ای که ما به راحتی از آن می‌گذریم بودجه شرکت‌های دولتی است. درآمد شرکت‌های دولتی در لایحه ۶۲۲ هزار میلیارد تومان بود و متاسفانه برخی از شرکت‌های دولتی به حیاط خلوت عده‌ای تبدیل شده‌اند.

وی در پایان خواستار توجه جدی به نقاط ضعف بودجه و اصلاح آن شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha