• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96110804269
  • خبرنگار : 71132

مخالف کلیات لایحه بودجه ۹۷

سعیدی: چاپ اوراق و اسناد در بودجه به اقتصاد کشور آسیب می‌زند

سعیدی: چاپ اوراق و اسناد در بودجه به اقتصاد کشور آسیب می‌زند

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت که چاپ اوراق و اسناد در بودجه در طول پنج تا ۱۰ سال آینده آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

به گزارش ایسنا، زهرا سعیدی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۷، گفت: همه ما اذعان داریم که بودجه مهم‌ترین سند مالی کشور است. در بودجه هم از بخش خصوصی استقراض شده و هم برداشت از صندوق توسعه ملی را شاهد هستیم. همچنین نظام اداری ما در حال ترکیدن است و دولت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای حقوق و دستمزد پیشنهاد داده است.

وی با بیان اینکه از سال ۷۷ به بعد روند نزولی بودجه عمرانی پایه‌گذاری شده، خاطرنشان کرد: در ۱۰ سال گذشته بودجه عمرانی از ۳۷ درصد فراتر نرفت و با این وضعیت نمی‌توان انتظار عمران و آبادانی داشت.

سعیدی ادامه داد: چاپ اوراق و اسناد در بودجه در طول پنج تا ۱۰ سال آینده آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می‌کند و باعث افزایش بدهی دولت می‌شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس با بیان اینکه تا زمانیکه برنامه‌ای برای اشتغال ارائه نشود دولت قادر به اشتغالزایی نیست، گفت: در موضوع یارانه‌ها حس بی‌عدالتی باعث می‌شود مردم از یارانه‌شان نگذرند. دولت باید جرات کند و برنامه منظم و منسجمی برای یارانه‌ها ارائه دهد و از دهک‌های پایین هم حمایت کند تا منابع آن صرف ایجاد اشتغال شود. اینگونه برنامه‌ریزی قطعا به مصلحت کشور و مردم نیست.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد بودجه ملی و ۲۰ درصد استانی است، گفت: بودجه آموزش و پرورش و بنیاد شهید استانی شده و این مغایر قانون است.

سعیدی با اشاره به مصوبه کمیسیون برای تعیین سقف پنج میلیون تومانی حقوق برخی مقامات و اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، یادآور شد: در تمام دنیا نخبگان از بهترین حقوق و مزایا برخوردارند و این مصوبه نباید شامل اساتید شود.

این نماینده مجلس در پایان با بیان اینکه بحران آب به ابرچالش تبدیل شده، خواستار اذن رهبری برای برداشت از صندوق توسعه در راستای مقابله با خشکسالی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha