• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 96110301461
  • خبرنگار : 71588

عریقات: سخنرانی پنس در کنست هدیه‌ای برای تندروها بود/اعتصاب سراسری فلسطینی در اعتراض به سفر پنس

عریقات: سخنرانی پنس در کنست هدیه‌ای برای تندروها بود/اعتصاب سراسری فلسطینی در اعتراض به سفر پنس
سخنرانی پنس در کنست

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) سخنان معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در کنست را هدیه‌ای به تندروها خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، سخنان معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به مذاق فلسطینی‌ها خوش نیامد و در این راستا صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین خاطرنشان کرد: سخنان مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در کنست (پارلمان رژیم صیونیستی)، همچون مژده و هدیه‌ای به تندروها بود و ثابت کرد که دولت آمریکا بخشی از مشکل است نه راه حل.

وی در ادامه افزود: پیام پنس آشکار بود و می‌گفت که قانون و قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض کنید، آمریکا به شما پاداش خواهد داد.

در همین راستا، جنبش جهاد اسلامی سفر پنس به منطقه را دشمنی تجاوزکارانه و نیز اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرد و اظهارات پنس در کنست را افراط‌گرایانه و تبعیض‌آمیز خواند.

داوود شهاب، رهبر این جنبش در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که سخنان پنس در کنست مملو از کینه، دروغ و خرافات بود.

وی در ادامه تاکید کرد: مواضع معاون رئیس جمهوری آمریکا چراغ سبزی به واشنگتن برای یهودی‌سازی کرانه باختری و ادامه روند سیاسی کاملا مخالف بود، زیرا در راستای منفعت ملت و پرونده فلسطین نیست.

این در حالی است که پنس در جریان سفرش به سرزمین‌های اشغالی با استقبال گرمی از جانب اسرائیل روبه‌رو شد، به طوری که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هنگام استقبال از وی، پنس را "دوست عزیز" توصیف کرد.

وی پس از اظهاراتش تصمیم ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص قدس را "تاریخی" توصیف و تاکید کرد که رئیس جمهوری آمریکا  با حسن نیت به امکان ایجاد فرصت برای پیشرفت در مذاکرات اعتقاد دارد.

مایک پنس در ادامه افزود: امید من این است که ما در آغاز دوره‌ای جدید از گفت‌وگوها باشیم که با هدف دستیابی به یک راه حل صلح آمیز برای این مناقشه چند دهه‌ای احیا شده‌ است.

پنس که در سفر خود به منطقه به مصر، اردن و سرزمین‌های اشغالی رفته، اولین مقام آمریکایی است که از زمان اعلام تصمیم ترامپ در به‌ رسمیت شناختن قدس به‌ عنوان پایتخت اسرائیل، به منطقه آمده اما با اعتراض فلسطینیان روبه‌رو شد.

در این راستا فلسطینی‌ها اعلام کردند که در اعتراض به این سفر پنس امروز (سه‌شنبه) دست به اعتصاب سراسری زده‌اند.

این اعتصاب شامل فعالیت‌های تجاری در شهرهای مختلف فلسطین، بخش حمل و نقل، بخش آموزش می‌شود و برخی تظاهرات‌ها نیز به سمت نقاط تماس راه افتاده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha