• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96100502505
  • خبرنگار : 71480

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان خبر داد

تغییر در مرامنامه و اساسنامه جامعه اسلامی کارمندان

تغییر در مرامنامه و اساسنامه جامعه اسلامی کارمندان

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان با اشاره به برگزاری مجمع عمومی این تشکل سیاسی اصولگرا و انتخاب شورای مرکزی، گفت: شورای مرکزی جامعه اسلامی کارمندان با حضور حدود 350 عضو این حزب از سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سیدکمال سجادی در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه طبق قانون جدید احزاب ما باید مجمع عمومی خود را برگزار می‌کردیم تا مجوز حزب تمدید شود، اظهار کرد: مجمع عمومی حداقل باید طبق قانون با حضور 300 نفر برگزار می‌شد ولی ما مجمع را با حضور 350 عضو خود برگزار کردیم البته تغییراتی در مرامنامه و اساسنامه جامعه اسلامی کارمندان نیز ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: بر اساس رای شورای مرکزی، بنده به عنوان دبیرکل برای سه سال آینده انتخاب شدم.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: در مرامنامه جامعه اسلامی کارمندان در بند التزام به قانون اساسی و ولایت فقیه تغییری ایجاد کردیم و کلمه مطلقه را به ولایت فقیه افزودیم و مرامنامه اینگونه تغییر کرد که جامعه اسلامی کارمندان به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه التزام دارد. درباره اساسنامه نیز تغییراتی ایجاد کردیم از جمله اینکه در اساسنامه آوردیم که کارمندان دولت، کارمندان غیردولتی، بخش خصوصی و بازنشستگان نیز که در مجموع حدود هفت میلیون نفر می‌شوند، می‌توانند به عضویت جامعه اسلامی کارمندان در آیند. پیش از این فقط کارمندان رسمی دولتی می‌توانستند عضو این تشکل باشند.

سجادی همچنین گفت: اعضای شورای مرکزی را از 15 نفر به 11 نفر کاهش دادیم و دو نفر را به عنوان علی‌البدل انتخاب کردیم. علاوه بر این هیات بازرسی نیز برای حزب ایجاد کردیم و هفت نیروی جوان وارد شورای مرکزی و هیات بازرسی شدند و برای اولین بار یک خانم هم عضو شورای مرکزی شد.

وی در ادامه بیان کرد: اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی کارمندان به ترتیب آرای کسب شده عبارتند از: کمال سجادی، مهدی حکم‌آبادی، حسین سبحانی‌نیا، وجیهه دیوسالار، سیدهاشم حسینی، محمدرضا بناآبادی، محمد بخارایی، حسین متفکر، احمد مقصودپیشه، جعفر شعاعی، ابوطالب شالچیان، همچنین رحیم علیزاده و حمیدرضا شاهسوند عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان با بیان اینکه ما فصل جدیدی را در حیات سیاسی جامعه اسلامی کارمندان آغاز کرده‌ایم، گفت: ما در برنامه خود توسعه تشکیلاتی در همه استان‌ها، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، علمی، سیاسی و آگهی‌بخشی، ارائه پیشنهاد و انتقاد منصفانه به دولت را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی کارمندان پیش از هفت هزار عضو دارد، خاطرنشان کرد: ما امکانات ضعیفی برای جذب هوادار داریم و هیچ کمکی از سوی دولت‌ها به ما نمی‌شود البته یارانه‌ای برای احزاب در نظر گرفته شده است که سال قبل ما هیچ دریافتی نداشتیم ولی امیدواریم امسال یارانه به احزاب تعلق گیرد زیرا این یارانه به توسعه احزاب و توسعه سیاسی کشورکمک می‌کند.

سجادی درباره موضع جامعه اسلامی کارمندان درباره مسائل اقتصادی کشور، تصریح کرد: ساماندهی اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال فقط با تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن می‌شود بنابراین همه بخش‌های کشور، جناح‌ها، نهادها و قوا و البته مردم باید به دولت کمک کنند زیرا شکست دولت در مدیریت اقتصادی به ضرر همه مردم است.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان درباره مسائل سیاست خارجی کشور نیز گفت: دشمن داعش را برای به راه انداختن جنگ‌های مذهبی، تخریب اسلام، انهدام زیرساخت‌های کشورهای اسلامی و صیانت از رژیم صهیونیستی ایجاد کرد ولی با همت سپاه قدس، سرداران نظام و مخصوصا حاج قاسم سلیمانی، داعش در عراق و سوریه شکست خورد اما آنها به شرق آسیا کوچ کردند و در حال تلاش برای تئوریزه کردن نظریات خود هستند.

وی با اشاره به تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس، اظهار کرد: این اقدام با عکس‌العمل جهانی مواجه شد و دنیا علیه آن به پا خواست. در مجمع عمومی سازمان ملل هم این پیشنهاد با رای بسیار بالایی رد شد که اینها شکست فاحشی برای آمریکاست. البته بخش روشنفکری در ایران در رابطه با این موضوع خیلی کرخت بود و روشنفکران کشورهای دیگر اسلامی نسبت به این موضوع واکنش زیادی داشتند.

سجادی در پاسخ به این پرسش که چرا اصولگرایان بیشتر انتقادات خود را به دولت مطرح می‌کنند و نهادهای دیگری مثل شورای نگهبان یا قوه قضاییه موضوع نقد آنها نیستند، گفت: یکی از اقدامات احزاب، ارائه نظرات درباره همه مسائل کشور، نقد منصفانه و ارائه پیشنهاد است. البته تاکنون بیشترین نقدها متوجه قوه مجریه و سپس مجلس بوده است. قوه قضاییه هم بیشتر در رسانه‌ها نقد شده است و احزاب کمتر به این موضوع وارد شدند اما اکنون برخی شخصیت‌ها هم نقدهای تندی به قوه قضاییه می‌کنند. جامعه اسلامی کارمندان و جبهه پیروان تاکنون نسبت به قوه قضاییه و شورای نگهبان نقدی مطرح نکرده و بیشتر نقدها متوجه دولت و بعضا مجلس است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان بیشتر در زمان انتخابات به دلیل مسئولیتی که دارد نقد می‌شود، تصریح کرد: همه نهادها قابل نقد هستند و تا نقدی نباشد اصلاحی صورت نمی‌گیرد اما نباید به بهانه نقد، نهادهای نظام تخریب، توهین یا تضعیف شوند. لازمه پیشرفت در هر جامعه‌ای انتقاد کردن است. نقد امری پسندیده‌ای است و باید ترویج شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به پرسشی در خصوص لزوم گفت‌وگو میان جناح‌های سیاسی کشور، افزود: گفت‌وگو هنر سیاستمداران است و جناح‌های سیاسی باید درباره مسائلی که به انسجام، امنیت و وحدت ملی کشور کمک کند گفت‌وگو کنند. البته درباره مسائل دیگری از جمله شیوه حکومت، توجه به مردم یا آزادی نیز این گفت‌وگو می‌تواند ایجاد شود. البته گفت‌وگوهایی در این زمینه انجام می شود ولی خیلی کم و در حد دانشجویی است. من معتقدم اصلاح‌طلبان و اصولگرایان با حفظ مرزبندی خود باید وارد گفت‌وگو با هم شوند.

خبرنگاری از سجادی پرسید که چرا اصولگرایان به خاطر حمایت از احمدی‌نژاد عذرخواهی نمی‌کنند که وی در پاسخ، گفت: احمدی‌نژاد هیچ وقت کلمه اصولگرایی را به کار نبرد. او برای خودش یک اصول و مفاهیمی داشت که بر اساس آن عمل می‌کرد. اصولگرایان هم نه از شخص احمدی‌نژاد بلکه از شعارها، رفتارها و سیاست‌های او حمایت می‌کردند که برای آنها جذابیت داشت اما پس از ایجاد یک گروه انحرافی در دولت، اصولگرایان منتقد او شدند. ما در نامه‌ای انتقاد خود را نسبت به حضور این گروه انحرافی در دولت اعلام کردیم. در مواقع مختلف نیز به دولت انتقاد می‌کردیم مثلا یکی از انتقادات ما، انحلال سازمان برنامه و بودجه بود.

وی با اشاره به اینکه دولت احمدی‌نژاد نیز همانند همه دولت‌ها دارای نقاط ضعف و قوتی بود، بیان کرد: کار به جایی رسید که نمایندگان اصولگرا در مجلس به سمت پرسیدن سوال از او پیش رفتند. بعد از خانه‌نشینی احمدی‌نژاد نیز کلا گرایش اصولگرایان نسبت به او تغییر کرد. من معتقدم هر موضوعی را باید در ظرف زمانی خود آن بررسی شود. ما اصولگرایان از شخص احمدی‌نژاد حمایت نکردیم بلکه از گفتمان او حمایت کردیم.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان درباره فعالیت انتخاباتی این تشکل سیاسی، خاطرنشان کرد: هنوز وارد مقوله انتخاباتی نشده‌ایم. ما معتقدیم اصولگرایان به تجدید ساختار نیاز داشته و باید تعریف مجددی از اصولگرایی ارائه کنند، همچنین باید گفتمان جذابی که به نیازهای جامعه هم توجه می‌کند ایجاد کند. جمنا حرکت خوبی بود ولی برای اینکه همه اصولگرایان را زیر چتر خود بگیرد باید تجدید ساختار شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره فعالیت انتخاباتی این جبهه نیز گفت: جبهه پیروان نیز هنوز وارد بحث انتخابات نشده است.

وی در بخش ابتدایی نشست خبری درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی را تسلیت و فرا رسیدن سال نوی مسیحی را به اقلیت‌های مسیحی کشورمان تبریک گفت.

سجادی همچنین با تقدیر از عملکرد ارتش، دولت و سپاه در امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه، اظهار کرد: سرعت امدادرسانی در این زلزله نسبت به زلزله‌های گذشته خیلی بهتر بود و دستگاه‌ها هماهنگ‌تر عمل کردند اما نباید با گذشت زمان از زلزله، مشکلات این مردم به فراموشی سپرده شود.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان در پایان با اشاره به در پیش بودن 9 دی، گفت: کاسه صبر مردم در این روز لبریز شد و آنها به میدان آمدند تا از نظام حمایت کنند. اکنون نیز باید روشن شود که حضور همه اقشار مردم و جناح‌های کشور در روز 9 دی سال 88 چه خطری را از کشور رفع کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha