• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 96092614266
  • خبرنگار : 71592

درگیری‌های صبح امروز میان نظامیان اشغالگر و فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس

درگیری‌های صبح امروز میان نظامیان اشغالگر و فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس

نیروهای اشغالگر اسرائیلی صبح امروز (یکشنبه) شش فلسطینی را در کرانه باختری و قدس در جریان حمله به چند روستا در استان‌های کرانه‌ باختری بازداشت کردند و ورودی‌های برخی روستاها و شهرک‌ها را بستند.

به گزارش ایسنا، منابع محلی گفتند، نیروهای اشغالگر به شهر طولکرم و شهرک یعبد در شهرستان جنین و دو شهرک حلحول و الظاهریه در الخلیل یورش بردند.

درگیری‌ها صبح امروز در پی حمله نیروهای اشغالگر به شهرک یعبد در جنوب جنین بود و نیروهای اسرائیلی مبالغی پول از یک شهروند در قباطیه را مصادره کردند.

نیروهای اسرائیلی در خیابان‌های یعبد به ویژه در نزدیکی بانک فلسطینی مستقر شدند، به طوریکه درگیری‌هایی رخ داد و آنها به سمت فلسطینی‌ها گاز اشک‌آور شلیک کردند.

از سوی دیگر، نیروهای اسرائیلی به منزل محمد ریاض زکارنه، اسیر فلسطینی در شهرک قباطیه در جنوب جنین حمله و مبلغی معادل ۱۸۰۰ دینار اردنی را مصادره کردند.

نیروهای اشغالگر اسرائیلی شب گذشته ورودی روستای راس کرکر در غرب رام الله را بستند و سربازان اسرائیلی مانع از ورود و خروج شهروندان و خودروهای فلسطینی به داخل روستا شدند.

این اتفاقات در حالی است که به نقل از المیادین، در نتیجه درگیری‌ها میان سربازان اسرائیل و قدس در روز شنبه، ۱۰ تن زخمی و ۱۲ تن بازداشت شدند.

نیروهای اشغالگر ایست‌های بازرسی ایجاد کرده و به مردم قدس در باب العامود حمله کردند.

قدسی‌ها در خیابان صلاح الدین به منظور محکوم کردن اقدام ترامپ درباره قدس تظاهرات کردند، در این تظاهرات رژیم صهیونیستی با حمله به آنها، سه تن را دستگیر کرد که یکی از آنها عوض سلایمه، از اعضای جنبش فتح است.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی چون "از قدس تصمیم‌ها آغاز شد" و "انتفاضه و پیروزی" خواهان انتفاضه برای قدس شدند.

در این تظاهرات سه روزنامه‌نگار نیز زخمی شدند.

تاجران صلاح الدین هم در پیام‌هایی از برخورد تبعیض آمیز اسرائیلی‌ها شکایت کردند.

آنها بر ضرورت مقابله با تصمیم ترامپ درباره قدس تاکید کردند. 

در این راستا، هزاران تن در کرانه باختری و غزه پیکر چهار شهیدی که در درگیری‌های جمعه خشم با رژیم صهیونیستی جان خود را از دست دادند، تشییع کردند.

در کرانه باختری مردم دو شهید باسل ابراهیم و محمد عقل را تشییع کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha