احمد مرادی در گفتوگو با ایسنا، در تشریح نشست کمیسیون انرژی مجلس در خصوص بررسی طرح برندینگ جایگاه های سوخت، افزود: از مدتها قبل موضوع برندینگ نفت توسط وزارت نفت مطرح شد که این طرح مخالفان و موافقان خود را داشت که بر این اساس تعدادی از نمایندگان مجلس از آقای زنگنه طرح سوال کردند که وزیر نفت با حضور در کمیسیون انرژی به سوالات نمایندگان پاسخ داد اما به دلیل عدم اقناع نمایندگان سوالات به صحن علنی ارجاع شد.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جایگاهداران سوخت و کامیون داران نظراتی در خصوص اجرای طرح برندینگ داشتند، افزود: طی چندین جلسه موضوع برندینگ در کمیته نفت کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار گرفت اما به دلیل اهمیت موضوع و به دلیل اینکه این موضوع تنها یک واگذاری یا یک طرح نیست بلکه میتواند تبعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی فراوانی داشته باشد لذا کمیسیون روز گذشته(۱۹ آذر) با حضور صادق آباد، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی و دستگاههای مختلف بحث برندینگ را مورد بررسی قرار داد.
مرادی ادامه داد: در این جلسه نمایندگان مخالف و منتقد در اجرای طرح برندینگ، سازمان بازرسی، مرکز پژوهشها، دیوان محاسبات، انجمن جایگاهداران و کامیون داران حضور داشتند تا نظرات موافق و مخالف شنیده شود و نقاط ضعف و قوت این طرح مطرح شود.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهایتاً مقرر شد که دستگاههای مختلف نظرات خود را درباره طرح برندینگ به کمیسیون انرژی ارسال کنند، یادآور شد: بر اساس گزارشی که کمیسیون به هیأت رئیسه مجلس ارسال میکند موارد مد نظر در طرح اعلام می شود.
وی خاطرنشان کرد: مسائلی در طرح برندینگ مطرح است که اجرای آن را با مشکل مواجه میکند و تبعات زیادی در بر خواهد داشت.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گزارش جامعی درباره طرح برندینگ تهیه می کند و به اطلاع نمایندگان و مردم می رساند، تصریح کرد: کمیسیون انرژی به استناد ماده ۴۹ آییننامه داخلی مجلس شورای اسلامی گزارشی طی روزهای آتی به هیأت رئیسه تقدیم می کند که احتمالاً این گزارش در صحن علنی قرائت می شود البته وزیر نفت اعلام کرد که آمادگی دارد که تمامی موارد مطروحه در طرح مورد بازنگری قرار گیرد و اگر مواردی دچار اشکال بوده یا سبب اجرای ناقص این طرح می شود اصلاح شود.
مرادی با بیان اینکه ۶۵۰۰ جایگاه سوخت در سراسر کشور و ۱۳۰ جایگاه سوخت در استان هرمزگان فعال است، اضافه کرد: جایگاه های سوخت خود دارای انجمن جایگاهداران بوده و طبق اعلام خود این نهاد صنفی از عهده مشکلاتش برمی آید و دیگر لزومی به اجرای طرح برندینگ سوخت نیست.
وی در پایان با ابراز مخالفت با طرح وزارت نفت، عنوان کرد: توضیحات نماینده وزارت نفت در این جلسه قانع کننده نبود و اکثر نمایندگان حاضر در جلسه با این طرح مخالف بودند و این طرح نیاز به بررسی بیشتر نمایندگان داشت.
انتهای پیام
نظرات