• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 96091910290
  • منبع : نمایندگی مازندران

پایان گره کور احیای باغ 33 هکتاری رامسر

پایان گره کور احیای باغ 33 هکتاری رامسر

ایسنا/مازندران فرماندار رامسر از آغاز ساماندهی و احیای باغ 33هکتاری این شهر در هفته جاری خبرداد.

به گزارش ایسنا، محمد آزاد در جلسه ساماندهی باغ ۳۳ هکتاری که در سالن اجتماعات شهرداری رامسر برگزار شد با بیان اینکه ساماندهی باغ ۳۳ هکتاری و توسعه فرودگاه رامسر در اولویت توسعه این شهرستان قرار دارد، گفت: احیای باغ ۳۳ هکتاری دغدغه اصلی مردم و مسئولان است از این رو برای این امر اقداماتی در نظر گرفته شده است. فضای کنونی باغ مخروبه بوده و شرایط نگران کننده‌ای دارد و برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری و ماندگاری و نیز جذب گردشگر باید برنامه‌های اساسی در آن صورت گیرد.

آزاد با اشاره به اینکه مسافران زیادی به رامسر سفر می کنند اما ماندگاری کمی دارند، گفت: اسکان مسافران در رامسر سبب افزایش درآمد و رونق چرخه اقتصادی و معیشتی خواهد شد.

فرماندار رامسر با بیان اینکه شورای اسلامی شهر پس از انتخابات باید پیگیر مطالبات مردم بوده و شعارهای خود را تبدیل به برنامه کند، گفت: مسئولان در هر جایگاهی با تعامل بین مردم جهت انجام امورات و حل مشکلات شهر فعال باشند.

وی گفت: باغ ۳۳ هکتاری ضوابط میراثی دارد و باید بر اساس طرحی که وجود دارد شروع بکار کرده که اجرای طرح نیازمند اعتبار ملی و استانی است تا اقدام موثر جهت احیای باغ انجام شود.

آزاد با اشاره به اینکه در صورت ارتقای پروازهای فرودگاه رامسر بسترهای مناسب گردشگری فراهم می شود، افزود: رویکرد احیای باغ ۳۳ هکتاری با وضعیت مناسب و در راستای توسعه گردشگری عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: ساماندهی و احیای باغ ۳۳ هکتاری از هفته جاری آغاز می شود اما نیازمند اعتبارات ملی و استانی هستیم تا عروس شهرهای ایران در بخش گردشگری به عنوان یک شهر نمونه مطرح باشد.

به گزارش ایسنا، شهردار رامسر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با توجه به موقعیت و ظرفیت گردشگری باغ ۳۳ هکتاری توجه ویژه ای به ساماندهی آن باید صورت گیرد، گفت: با پیگیری و جذب اعتبارات ملی و استانی اقدامات موثر و گام های بلندی جهت احیای باغ انجام می شود.

مظاهر باقر سلیمی تصریح کرد: باغ ۳۳ هکتاری طی توافقنامه ای به شهرداری رامسر واگذار و ثبت میراث شده و جهت رفع موانع و احیای باغ از هفته جاری اقدامات لازم صورت می گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رامسر نیز در این جلسه با بیان اینکه اولویت این شورا ساماندهی باغ ۳۳ هکتاری است، گفت: در دوره قبلی شورا راه اندازی آب نما، دیوار دور باغ و ساخت گلدان در باغ ۳۳ هکتاری انجام شد و با اجرای طرح ابلاغی میراث فرهنگی از ضلع شرقی باغ، احیای آن آغاز می شود.

هادی حلاجیان با بیان اینکه باغ ۳۳ هکتاری در گذشته محل تردد حیوانات و ایجاد نمایشگاه های فصلی بود، افزود: شهرداری رامسر آمادگی احیای باغ را با ایجاد طرحی مناسب و در خور شان مردم و شهر دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری رامسر نیز در این جلسه با بیان اینکه احیای باغ ۳۳ هکتاری بر اساس طرح ارائه شده میراث انجام شود، گفت: با کلیات طرح احیای باغ ۳۳ هکتاری توسط اعضای کمیته فنی استان مازندران در رامسر موافقت شد.

حسین متاجی اظهار کرد: در احیای باغ ۳۳ هکتاری توجیه اقتصادی تهیه شود تا با معماری منطقه همخوانی داشته باشد. میراث فرهنگی ۵۰ میلیون تومان جهت احیای باغ تخصیص داده که رقم بسیار ناچیزی است.

متاجی با بیان اینکه ضلع شرقی باغ با اولویت بندی ساخته شود، گفت: طراحی این باغ بر اساس گونه های بومی منطقه از جمله پرتقال، نارنج، شمشاد و گل های بومی انجام می شود.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha