• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 96091909860
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

تشریح آخرین وضعیت توسعه راه‌های سیستان و بلوچستان

تشریح آخرین وضعیت توسعه راه‌های سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: کارهای مطالعاتی باند دوم بزرگراه چابهار – زاهدان، تصویب طرح و کارهای فنی در استان و وزارت راه و شهرسازی نیز انجام و برای سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است که منتظر هستیم کمیسیون ماده 23 تشکیل شود و برای شروع عملیات اجرایی ردیف اعتباری اختصاص یابد.

به گزارش ایسنا- مسعود مالکی افزود: تا دهه فجر امسال، 45 کیلومتر از باند دوم این بزرگراه از زاهدان به خاش شروع خواهد شد که اگر ردیف اعتباری اختصاص پیدا کند عملیات اجرایی آن زودتر آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: در مسیر خاش - ایرانشهر هم 50 کیلومتر باند دوم بزرگراه به زودی بهره‌برداری می‌شود، از ایرانشهر به خاش نیز برای ساخت 44 کیلومتر قرارداد منعقد شده است که 10 کیلومتر آن در سفر رئیس جمهور افتتاح شد. 

به گفته وی، عملیات ساخت بزرگراه ایرانشهر - چابهار در قالب ردیف اعتباری پس از اختصاص بودجه شروع خواهد شد اما درباره زاهدان تا میلک نیز باید گفت که از زاهدان تا زابل از 200 کیلومتر 69 کیلومتر زیر بار ترافیک رفته، باند دوم راه اندازی شده است و 18 کیلومتر دیگر حد فاصل حرمک تا سه راهی دشتک تا دهه فجر زیر بار ترافیک می‌رود .

مالکی خاطرنشان کرد: از سمت سه راهی دشتک به زابل 20 کیلومتر از مراحل اجرایی کار آغاز شده است و حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. از محمد آباد به سمت زهک جاده ترانزیت داریم که به میلک متصل می‌شود، 18 کیلومتر از سمت زهک به میلک جاده اصلی راه اندازی شده و زیر بار ترافیک است، به مسافت 13 کیلومتر از سه راهی جزینک به زهک لایه دوم آسفالت ریخته شد و منتظر پل دوم سیستان هستیم که حدود 10 دهانه 30 متری دارد و مراحل پایانی آن در حال انجام است و تا دهه فجر آماده می‌شود.

وی گفت: با اجرای این طرح‌ها مشکلات ترافیکی استان رفع می‌شود و در زمینه کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای هم نقش موثری خواهد داشت و از نظر زیرساختی جاده‌ای مشکلی نخواهیم داشت، در صورت مصوب شدن کمیسیون ماده 23 برنامه بودجه سراسر باند دوم بزرگراه آغاز می‌شود که ممکن است زمان بر باشد در غیر این صورت 45 کیلومتر بزرگراه زاهدان - خاش را آغاز می‌کنیم .

مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: حدود هزار و 49 میلیارد تومان اعتبار برآورد اولیه برای باند دوم بزرگراه چابهار زاهدان است که به دلیل این که طرح سال گذشته ارسال شده و با توجه به این که قیمت‌ها افزایش پیدا کرده ممکن است بیشتر از این اعتبار لازم باشد.

مالکی تصریح کرد: برای طرح‌های در دست اجرا اعتباراتی از طریق اسناد خزانه ملی دریافت کردیم البته نه به صورت کامل از محل طرح‌های عمرانی استانی هم اعتبارات محدودی اختصاص یافته و برای فاز دوم قرار است اسنادی اختصاص یابد که با اعطای آن تا حدودی، وضعیت اعتبارات خوب می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح‌های در دست اجرا مشکل اعتباری داریم که با پیگیری‌های انجام شده به زودی رفع می‌شود .


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha