• شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96082011412
  • منبع : نمایندگی خوزستان

آماده‌سازی تجهیزات برای عملیات مهار فوران و آتش چاه رگ سفید

آماده‌سازی تجهیزات برای عملیات مهار فوران و آتش چاه رگ سفید

ایسنا/خوزستان با تلاش جمعی واحدهای عملیاتی، تخصصی و پشتیبانی شرکت ملی حفاری ایران، تجهیزات کاربردی در عملیات مهار و کنترل فوران چاه 147 رگ سفید – 2 آماده سازی و در حال انتقال به موقعیت این چاه است.

به گزارش ایسنا، ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید – 2 اعلام کرد: متخصصان واحد تخصصی کنترل فوران شرکت، مدیریت‌های عملیات ویژه حفاری، ابزار در گردش، سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی -٣، خدمات، HSE، تدارکات و امور کالا و سایر بخش‌ها طی 11 شبانه روز کار مداوم و بدون وقفه نسبت به آماده سازی و اورهال اتی واگن ATHEY WAGON)) و برافراشته کردن بوم آن و تکمیل هدرهای منیفولدهای اصلی تامین آب، ساخت STINGER در اندازه‌های مختلف با توجه به چگونگی دهانه چاه، تهیه هوزهای مخصوص آتش نشانی و تجهیزات نسوز و سایر امکانات مورد نیاز اقدام کردند.

با آماده شدن این تجهیزات کار جابجایی آن‌ها از اهواز به منطقه عملیاتی مهار و کنترل چاه 147 رگ سفید آغاز و ظرف روز گذشته و امروز تجهیزاتی از جمله اتی واگن و اتاقک‌های هدایت آب (شیلترها)، لوله‌های راهنما در اندازه‌های مختلف، بوم‌ها، وزنه‌ها و کابل‌های کشنده اتی واگن و استینگرها انتقال داده شد. 

در عملیات میدانی نیز ساخت دو محل استقرار دکل حفاری و اردوگاه آن‌ها، جابجایی دستگاه حفاری93 فتح برای حفر چاه‌های امدادی، احداث خطوط و ایجاد سیستم برای خنک کردن محوطه چاه، آبگیری استخر 130 هزار بشکه‌ای جهت تامین آب مورد نیاز و تسطیح محیط پیرامون چاه ادامه دارد و بعضا در مراحل پایان کار است. 

چاه 147 رگ سفید – 2 در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران هفتم آبان ماه به هنگام حفاری بوسیله دستگاه 95 فتح شرکت ملی حفاری ایران، دچار فوران و آتش سوزی شد که در این حادثه چاه از کنترل خارج و به دکل و تجهیزات مربوط به آن آسیب کلی وارد شد.

در پی بروز این حادثه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران با تشکیل ستاد کنترل و مهار فوران و گسیل تیم‌های فنی تخصصی و پشتیبانی به موقعیت عملیاتی در اقدامی هماهنگ و منسجم مهار فوران و ایمن سازی چاه را در قالب برنامه ریزی و جدول کاری با حضور مدیران ارشد و متخصصان مجرب این شرکت‌ها در دستور کار و اجرا قرار دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha