• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۶ / ۲۳:۴۴
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 96081610021
  • منبع : نمایندگی خوزستان

بازدید معاون شرکت نفت از موقعیت چاه ۱۴۷ رگ سفید

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید با حضور در موقعیت چاه شماره ۱۴۷ رگ سفید - ۲ از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی عملیات مهار و کنترل فوران این چاه قرار گرفت.

به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، محسن پاکنژاد که چند ساعت بعد از وقوع این حادثه در هفتم آبان‌ماه عازم منطقه شده و چند روز کاری را در کنار مدیران عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ملی حفاری و متخصصان و کارشناسان صاحب‌نظر در زمینه مهار و کنترل فوران و ایمن‌سازی چاه سپری کرده بود، امروز (سه‌شنبه) در بازدید میدانی از این موقعیت، اقدامات به عمل آمده در راستای فراهم آوردن مقدمات عملیات مهار به روش‌های بستن چاه از دهانه و ورود به چاه از عمق را تحسین‌برانگیز خواند.

وی با قدردانی از تلاش‌های مدیران و متخصصان دو شرکت و تیم‌های تخصصی مهار فوران اعم از عملیات حفاری، فنی و مهندسی و پشتیبانی و سایر بخش‌های مرتبط گفت: پیشرفت کار متناسب با برنامه‌ریزی و جدول زمان‌بندی با رعایت استانداردها، نکات ایمنی و اهتمام ویژه نسبت به سلامت مجموعه کارکنان که مورد تاکید وزیر نفت و شرکت ملی نفت ایران است، پیگیری و عینیت یافته است.

وی ضمن تاکید مجدد بر ضرورت رعایت کامل الزامات و ضوابط ایمنی، بر شتاب بخشیدن به اجرای عملیات مهار و ایمن‌سازی چاه بر اساس طراحی مهندسی و فنی و تخصصی را تاکید کرد.

در جریان این بازدید که بیژن عالیپور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و سپهر سپهری مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران حضور داشتند، مسعود حیدری فرمانده میدان و نماینده تام‌الاختیار شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید و مهران مکوندی فرمانده عملیات مهار و کنترل فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید در شرکت ملی حفاری ایران به تفصیل درباره کمیت و کیفیت فعالیت‌های صورت‌گرفته در این ارتباط توضیح دادند.

احداث و آبگیری استخر ۱۳۰ هزار بشکه‌ای، شبکه تامین آب مورد نیاز برای خنک‌کردن محوطه و پاکسازی دهانه و پیرامون چاه، احداث دو لوکیشن برای استقرار دکل‌های حفاری به منظور حفر چاه‌های امدادی، آماده‌سازی دو دکل حفاری و همچنین تجهیزات ویژه مهار فوران برای انتقال به موقعیت چاه، ایجاد اردوگاه برای اسکان نیروهای اعزامی و احداث راه‌های دسترسی به چاه از جمله اقدامات به عمل‌آمده در یک هفته اخیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha