• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96081508956
  • خبرنگار : 71089

احتمال مواجهه ترامپ با مسائل نه چندان خوشایند در سفر به کره‌ جنوبی

احتمال مواجهه ترامپ با مسائل نه چندان خوشایند در سفر به کره‌ جنوبی

دونالد ترامپ روز سه شنبه در دومین مقصد تور آسیایی خود به کره‌ جنوبی می‌رود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال بهره‌گیری از این سفر برای تقویت اتحاد واشنگتن با سئول و همچنین گسترش همکاری دو کشور در راستای اعمال فشار بیشتر علیه کره شمالی است، ممکن است وی با چندین موضوع نه چندان خوشایند نیز مواجه شود.

در حال حاضر هم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و هم مون جائه این، رئیس‌جمهور لیبرال کره‌ جنوبی توافق کرده‌اند که اکنون زمان افزایش تحریم‌ها و فشارها علیه کره شمالی، کشوری که تعهدات بین‌المللی را در برنامه هسته‌ای و موشکی خود نادیده گرفته، است.

اما مون جائه این به عنوان یکی از وکلای حقوق بشر کره‌ جنوبی هنوز مدافع گفت‌وگو به عنوان راهی برای کاهش تنش‌ها با کره شمالی بوده و مخالف هرگونه حمله نظامی است.

این در حالی است که ترامپ چندین بار در پیام‌هایی در توئیتر به طور ضمنی کره شمالی را تهدید به اقدام نظامی کرده است.

از سوی دیگر مذاکرات دوباره درباره توافق تجارت آزاد دو جانبه میان کره‌ جنوبی و آمریکا یکی از موضوعات محوری در دیدار دوجانبه مون و ترامپ خواهد بود.

ترامپ بارها از این توافق انتقاد کرده است، در حالی که پیش از ریاست جمهوری ترامپ بسیاری در سئول و واشنگتن این توافق را به عنوان مبنای کلیدی اتحاد دو کشور اعلام کردند. حتی گزارش‌هایی در اوایل امسال مبنی بر احتمال خروج ترامپ از این توافق مطرح شد. در نهایت دو کشور مذاکرات دوباره درباره این توافق را تابستان امسال آغاز کردند.

همچنین ترامپ خواهان پرداخت بیشتر از سوی کره‌ جنوبی به دلیل حضور نظامی آمریکا در خاک این کشور برای مقابله با هرگونه خصومت احتمالی از سوی کره شمالی است.

ترامپ در دوران کمپین انتخاباتی‌اش اعلام کرد که کره‌ جنوبی و ژاپن باید کمک‌های مالی بیشتری برای میزبانی از 80 هزار سرباز آمریکایی انجام دهند وگرنه وی این سربازان را خارج خواهد کرد.

اما پس از ورود ترامپ به کاخ سفید وی به صورت عمومی تهدید به خروج سربازان نکرده است. در حال حاضر کره‌ جنوبی بیش از 80 میلیون دلار سالانه به آمریکا پرداخت می‌کند.

به علاوه توافق اخیر کره‌ جنوبی با چین در راستای تلاش برای پایان بخشیدن به تنش‌ها درباره استقرار سیستم‌های ضد موشکی تاد در کره‌ جنوبی می‌تواند مساله ساز باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha