• شنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۶ / ۱۸:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96081307878
  • منبع : نهادها و احزاب

بیانیه دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین در صدمین سالگرد صدور اعلامیه بالفور

دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین در صدمین سالگرد صدور اعلامیه بالفور بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

یکصد سال پیش در تاریخ ۱۱ آبان ۱۲۹۶ اعلامیه سراسر خفت‌بار و ننگین آرتور جیمز بالفور وزیر خارجه وقت انگلیس خطاب به والتر روتشیلد سیاستمدار یهودی تبار و عضو مجلس عوام این کشور صادر و در آن از موضع مثبت دولت لندن برای ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین مقدس فلسطین خبر داد.

این جنایت تاریخی از ابعاد مختلف حرکتی استعماری و قدرت‌طلبانه است که مسئول آن انگلستان و متحدانش می‌باشند و فلسطینی‌ها ساکنان تاریخی این سرزمین و امت اسلامی و سایر ملل جهان به اشکال مختلف مخاطب و قربانی این اقدام شوم می‌باشند.

استفاده از نام یهود برای تشکیل دولت صهیونیستی دروغی بزرگ و علوم‌فریبانه برای توجیه جنایتی است که بازگشت به سرزمین موعود یهودیان را بهانه می‌کند.

بیانیه بالفور سرآغاز تلاش در عرصه بین‌المللی برای تاسیس رژیم جعلی اسرائیل است. در واقع بیانیه بالفور حکم قتل مردم فلسطین را صادر و به صهیونیست‌ها اجازه داد تا ملت فلسطین را آواره و مرتکب هزاران جنایت علیه بشریت شوند. این اقدام دولت انگلیس موید بی‌احترامی به ملت فلسطین و همه وجدان‌های بیدار جهانیان است.

دعوت رسمی به عمل آمده از نتانیاهو در لندن طی هفته جاری استمرار اهداف ضد بشری انگلیس را در قبال مردم و سرزمین فلسطین به وضوح نشان می‌دهد.

یکصد سال است که جرایم و جنایات اسرائیلی‌ها از قبیل پاکسازی مردم فلسطین و اشغال غیرقانونی اراضی آنها نادیده انگاشته شده و دولت انگلیس حتی به وعده خود در بیانیه مبنی بر دفاع از حقوق فلسطینی‌ها وفا نکرد و لاپوشانی کرده است.

مردم فلسطین در صد سال اخیر بهای بزرگترین جنایت سیاسی تاریخ معاصر را می‌پردازند که سبب شرمساری بشریت است. اعلامیه بالفور آغازی برای روند پاکسازی قومیتی فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی از سرزمین مادریشان بود که تا به امروز همچنان با حمایت انگلیس و آمریکا ادامه دارد.

بی‌خانمان کردن میلیون‌ها نفر، به خاک و خون کشیدن جوانان و کودکان، به اسارت گرفتن صدها هزار زن و مرد، آواره کردن میلیون‌ها فلسطینی‌ از سرزمین مادری، شهرک‌سازی‌های غیرقانونی، ساخت دیوار حائل، توهین به مقدسات ادیان و نقض پیاپی حقوق مسلم و مشروع ملت فلسطین تنها بخشی از جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس است که در تمامی آنها دولت انگلیس باید خود را شریک بداند.

جمهوری اسلامی ایران که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی پرچم دفاع از مبارزات ملت فلسطین و تحقق حقوق مشروع آنها را برافراشت، امروز نیز همگام و هم‌ زبان با ملت و مسئولین فلسطین ضمن تاکید بر اینکه تنها مسیر مقابله با رژیم صهیونیستی و اعاده حقوق مشروع فلسطین در حفظ «وحدت» و «مقاومت» است این جنایت ضدانسانی را به شدت محکوم و از موضع مردم و مسئولین فلسطین، مبنی بر اعلام شکایت حقوقی علیه دولت انگلیس به علت برگزاری مراسم یکصدمین سالگرد صدور این اعلامیه، با حضور نخست وزیر کودک‌کش رژیم صهیونیستی قویا حمایت می‌کند.

امروز وظیفه ملی و اسلامی دولت‌ها و ملت‌های اسلامی حکم می‌کند که در سالگرد این پاکسازی قومی، ضمن محکوم نمودن صدور اعلامیه بالفور، خواهان برگزاری همه‌پرسی عادلانه با مشارکت صاحبان اصلی این سرزمین برای حق تعیین سرنوشت و تشکیل حکومتی فراگیر در سرزمین اشغالی فلسطین و بازگشت مهاجران غیرقانونی اسرائیلی به کشورهای خود شدند.

همچنین انتظار می‌رود همه ملت‌های آزادی‌خواه و مدافع حقوق ملت فلسطین در سرتاسر جهان همانگونه تاکنون در صحنه‌های مختلف از مردم مظلوم و بی‌پناه فلسطین دفاع نموده‌اند در سالگرد اعلامیه بالفور با صدور بیانیه و برگزاری تظاهرات و همایش، با جنایت‌های ضد بشری و انسانی رژیم صهیونیستی به ویژه پاکسازی قومی، محاصره غزه، شکنجه زندانیان، کشتار کودکان و زندانی کردن آنها، غصب‌ خانه‌های فلسطینی‌ها و آواره کردن آنها و سلب نمودن کلیه حقوق طبیعی ملت فلسطین مخالفت نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha