• دوشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96080100283
  • خبرنگار : 71405

همایش بین‌المللی ایران و مناطق پیرامونی

حسین سلیمی: توسعه اقتصادی در منطقه بدون درک مشترک از صلح به دست نمی‌آید

حسین سلیمی: توسعه اقتصادی در منطقه بدون درک مشترک از صلح به دست نمی‌آید

رییس دانشگاه علامه گفت: ایجاد امنیت پایدار و رونق اقتصادی در گرو برقراری صلح است.

به گزارش ایسنا، حسین سلیمی صبح روز دوشنبه در همایش بین‌المللی "ایران و مناطق پیرامونی" که با پیام محمد جواد ظریف و حضور دیپلمات‌های داخلی و خارجی کشورمان برگزار شد، گفت: برگزاری چنین کنفرانس‌هایی حاکی از اهمیت هم‌اندیشی، تفکر و هم‌افزایی بین دانشمندان داخلی و خارجی است، زیرا بدون این همفکری‌ها شرایط مورد نظر در منطقه و مناطق پیرامونی ایجاد نمی‌شود.

وی ادامه داد: هم‌افزایی دانشمندان و سیاست مداران زمینه ایجاد شرایط بهتر را فراهم می‌کند و نتایج فوق‌العاده‌ای برای سیاستمداران ما فراهم خواهد کرد. دنیای امروز کاملا با دنیای دیروز در عرصه روابط بین‌الملل متفاوت است و پدیدهای امروز جهانی بوده و آن‌قدر به هم پیوسته هستند که تاثیر پدیده‌ها در یک نقطه بلافاصله در منطقه دیگر دیده می‌شود.

رییس دانشگاه علامه با بیان این‌که در چنین کنفرانس‌هایی باید بیش از تاکید بر منابع مادی ایجادکننده تنش بر اندیشه‌ها تاکید کنیم افزود: همین گفت‌وگوها می‌تواند درکی متفاوت از صلح را ایجاد کند. قطعا رونق و توسعه اقتصادی بدون دستیابی به درک مشترک از صلح به دست نمی‌آید.

سلیمی با اشاره به این مطلب که قدرت‌های بزرگ با حضورشان در منطقه خواهان تغییراتی هستند که موفق به اعمال آن نمی‌شوند اظهار کرد: این در حالی است که بخش‌های غیر دولتی موفق به ایجاد این تغییرات می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در این همایش با اشاره به تحولات منطقه گفت: خلیج فارس با این نگاه می‌تواند خالی از فشارهای سیاسی باشد و افغانستان هم با برقراری صلح است که قادر خواهد بود از تمام امکاناتی که برای تبدیل شدن به محورهای اقتصادی دارد بهره جسته و تبدیل به قطب تبادلات منطقه‌ای شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha