• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 96071608191
  • خبرنگار : 30054

بررسی ابعاد کمپین جایزه یک میلیارد تومانی اسنوا

سرمایه‌گذاری و فروش تضمینی محصولات برای برنده جایزه اسنوا

سرمایه‌گذاری و فروش تضمینی محصولات برای برنده جایزه اسنوا

طی چند هفته اخیر، کمپین جایزه یک میلیارد تومانی شرکت اسنوا در برنامه پربازدید خندوانه و همچنین بیلبوردهای کلان‌شهرها توجه بسیاری از مردم و رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. این جایزه به حدی بزرگ است که برخی کاربران فضای مجازی و کارشناسان مسائل اجتماعی، نسبت به این کمپین رویکرد انتقادی گرفته‌اند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، احساس زرانی مدیر تبلیغات و بازاریابی شرکت اسنوا ابعاد این کمپین یک میلیارد تومانی را مورد بررسی قرار داده است که در ادامه می‌خوانید:

بابت کمپین تابستان امسال شرکت اسنوا، انتقادها و واکنش‌های زیادی در سطح جامعه مطرح شده است. آیا انتظار چنین واکنشی را داشتید؟

اسنوا به عنوان یک تولیدکننده ایرانی، ضروری می‌بیند که هموطنان را به مصرف محصولات ایرانی تشویق کند تا هم به تولید و اشتغال جوانان این مرز و بوم کمک شده و هم از خروج ارز جلوگیری شود. این کمپین یک میلیارد تومانی ابعاد دیگری هم دارد که فعلا رونمایی نکرده‌ایم و این روزها در فاز اول کمپین هستیم. در هفته‌های آینده شاهد هستیم که فلسفه این جایزه با آنچه که منتقدان نسبت به آن هشدار می‌دهند، متفاوت است.

تعیین یک میلیارد تومان به عنوان جایزه یک کمپین تبلیغاتی رقم بسیار زیادی است و وجود توضیح‌ شما به نظر نمی‌رسد، نظر منتقدان عوض شود. آیا ابعاد بعدی کمپین اسنوا، انتقادها را بیشتر می‌کند یا کاهش می‌دهد؟

در گام دوم ما روی یک سوال کلیدی تمرکز می‌کنیم و از مردم می‌پرسیم: «اگر شما یک میلیارد تومان برنده شوید، با آن مبلغ چه می‌کنید؟» هدف این است که مردم را به این سمت ببریم که فکر کنند با یک میلیارد تومان، چه کارهای خیر یا عام‌المنفعه‌ای می‌توانند انجام دهند. اما نقطه طلایی و اوج کمپین جدید اسنوا، تشویق برنده این جایزه به سرمایه‌گذاریِ جایزه خود در طرحی است که به تولید ملی و ایجاد کسب و کار برای جوانان منجر می‌شود.

با این جمله پایانی شما، ابهام کمپین‌تان بیشتر شد. یعنی برنده باید جایزه‌اش را در یک طرح تولیدی سرمایه‌گذاری کند؟

نه. هیچ اجباری وجود ندارد. شخص برنده می‌تواند جایزه خود را در هر محلی و بابت هر اقدامی که مایل بود، هزینه کند. اما اسنوا با توجه به مسئولیت و تعهد اجتماعی خود، سعی دارد علاوه بر اختصاص این مبلغ به عنوان جایزه، در توسعه تولید ملی و اشتغال نیز نقشی داشته باشد و ارزش افزوده‌ای را برای برنده فراهم کند. به همین خاطر با همکاری مجمع ملی کارآفرینان در تلاش هستیم تا چهار الگوی کسب و کار را که به یک میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد، طراحی کنیم. این طرح‌ها را با توجه به محل زندگی و جغرافیای اجتماعی و اقتصادی برنده مسابقه، به او  پیشنهاد می‌دهیم و به او این اختیار را می‌دهیم که در کنار گزینه‌های شخصی‌اش، به گزینه‌های دیگری که نفع عمومی بیشتری دارد نیز فکر کند.

می‌دانید که مدیریت یک واحد تولیدی یا یک بنگاه اقتصادی کار ساده‌ای نیست و به سال‌ها تجربه و تخصص نیاز دارد. اگر برنده جایزه شما، تجربه‌ای در کسب و کار نداشته باشد، تکلیف چیست؟ حتی اگر این فرد حاضر به سرمایه‌گذاری شود، احتمال موفق شدن او در امر تولید و تجارت بسیار اندک است.

به نکته جالبی اشاره کردید. اسنوا به این بخش قضیه هم فکر کرده است. ما علاوه بر ارایه الگوهای کسب و کار به فرد برنده، کادر مدیریتی و اجرایی مجربی که بتواند آن کسب و کار را راه‌اندازی کند و به موفقیت برساند را نیز به او پیشنهاد می‌کنیم. برنده، مالک آن کسب و کار است اما می‌تواند در صورت تمایل، مدیریت یا اجرای کار را به نیروهای توانمند بسپارد.

چه ضمانتی وجود دارد که کسب و کارِ برنده شما، بعد از بهره‌برداری دچار رکود نشود. بالاخره پرچمدار قدیمی هر بازاری به سادگی به یک رقیب نوپا اجازه عرض اندام نمی‌دهند.

الگوهایی که به فرد برنده پیشنهاد می‌شود، بسیار کامل و جامع هستند و حتی مساله فروش محصولات نیز در آنها پیش‌بینی شده است. با توجه به اینکه اسنوا، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی لوازم منزل ایران است، سالانه به حجم بسیار زیادی مواد اولیه و یا قطعات نیاز دارد که آنها را از شرکای تجاری‌اش تامین می‌کند. محصول نهایی کسب و کارهایی که در این کمپین پیش‌بینی شده‌اند، همگی از جمله نیازهای اولیه کارخانه‌های اسنوا هستند. به همین خاطر، کسب و کاری که راه‌اندازی می‌شود تضمین شده است و با مشکل فروش محصول مواجه نمی‌شود.

پس شخص برنده اگر یکی از طرح‌های پیشنهادی شما را بپذیرد، مجبور است محصول نهایی‌اش را به اسنوا بفروشد. درست است؟

باز هم تاکید می‌کنم شخص برنده، مختار است که اصلا طرح‌های ما را نپذیرد و یک میلیارد تومان جایزه‌اش را صرف امور شخصی مانند خرید منزل و خانه کند؛ یا مثلا همه آن را خرج کارهای خیریه و ساخت مدرسه و بیمارستان کند. همچنین اگر برنده خوش‌شانس اسنوا، یکی از طرح‌های ما را بپذیرد، باز هم مختار است محصول نهایی را به ما نفروشد و حتی به رقیب ما بفروشد. ما فقط قصد داریم، کار را چنان سهل و ساده کنیم که شخص برنده، هیچ نگرانی بابت مدیریت کسب و کار، تامین نیروی انسانی، فروش محصول و ... نداشته باشد و یک میلیارد تومان خود را سرمایه کسب و کاری کند که از آن درآمد مستمر و پیوسته داشته باشد.

نسبت به موفقیت این کمپین چقدر امیدوار هستید؟

تاکنون چنین جایزه‌ای در موارد معدودی پرداخت شده است؛ اما تحلیل‌های کارشناسان نشان می‌دهد که این کمپین اسنوا به دلیل فلسفه ارزشمندی که در پشت آن نهفته است و همچنین به دلیل انتخاب صحیح پیام تبلیغاتی و رسانه نشردهنده، بهترین و گیراترین کمپین تبلیغاتی سال‌های اخیر و سال‌های آینده خواهد بود. ما پیش‌بینی می‌کنیم تا سال‌ها در فضای تبلیغات ایران، به این کمپین اشاره می‌شود و کارشناسان از آن به نیکی یاد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha