خیرالله خادمی در گفت و گو با ایسنا، تصریح کرد: خوشبختانه این طرح مهم ریلی در طول ماههای گذشته پیشرفتهای قابل توجهی را پشت سر گذاشته که امروز در حوزه روسازی ۸۳ درصد پیشرفت داشته و تنها روسازی ۳۴ کیلومتر از این خط مهم باقی مانده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساختهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه برای رسیدن قطار به رشت ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار جدید نیاز خواهد بود، تاکید کرد: تا کنون در این طرح نزدیک به ۱۴۰۰ میلیارد تومان منابع اعتباری تزریق شده و رسیدن ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر طرح نهایی خواهد شد. هرچند پس از رسیدن قطار به رشت نیاز به تکمیل برخی زیرساختها وجود دارد که احتمالا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
به گفته وی، در کنار دشوار بودن ساخت این طرح گه به موقعیت خاص جغرافیایی آن باز می گردد، نرسیدن برخی مصالح فنی مورد نیاز نیز قدری دشواری های کار بالا برده که امیدواریم مشکلات مربوط به آنها حل شود، زیرا در صورت تامین آنها میتوان انتظار داشت این طرح بسیار مهم ریلی در زمانی کوتاه به بهره برداری برسد.
به گزارش ایسنا، راه آهن قزوین رشت به عنوان یکی از ۵ طرح کلان ریلی اقتصاد مقاومتی از سوی دولت یازدهم پیگیری شد تا طرح رساندن قطار به ۴ استان جدید پیگیری شود.
این طرح بعد از رسیدن به رشت، به سمت دو شهر بندر انزلی و آستارا ادامه خواهد داشت و سرانجام به خط ریلی مشترک ایران و آذربایجان متصل میشود.
پیش از این دولت موفق شد ریل را به دو استان همدان و کرمانشاه برساند و در کنار آن دو طرح اتصال ارومیه به شبکه ریلی و ساخت خط دوم راه آهن تبریز در دستور کار قرار دارد.
دولت پس از تکمیل این خطوط، اتصال ریلی سنندج و اردبیل به شبکه مرکزی کشور را به عنوان اولویتهای جدید دنبال خواهد کرد.
انتهای پیام
نظرات