داوود محمدی در گفتوگو با ایسنا، با بیان این که «وزارتخانههای آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات و فناوری باید برنامههای خود را با استناد به اسناد بالادستی تدوین کنند» گفت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور در وزارت علوم باید ملاک قرار گیرد و برنامههای وزارتخانهها مبتنی بر آنها باشد. قطعا توصیه رئیس جمهور هم ناظر بر این بحث است.
این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس همچنین با بیان اینکه «برنامه ششم توسعه نیز باید ملاک عمل وزارتخانهها قرار گیرد» گفت: مسالهای که مطرح است بحث اجرای برنامههاست که باید وزارتخانهها در قالب برنامههایی که تدوین میکنند اولویتها را در اجرا مشخص کنند. البته مجلس هم در این موارد نظارت خود را خواهد داشت.
نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه یاد آور شد: یکی از مواردی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده حل مسائل معیشتی معلمان در سراسر کشور است گرچه میدانیم مساله اقتصاد در موضوعات مختلف مشکلاتی را ایجاد میکند.
محمدی خاطرنشان کرد: در مساله تعلیم و تربیت باید توجه داشت که اقتصاد آموزش و پرورش حول چه محورهایی باید حرکت کند. البته در آموزش و پرورش بسیاری از پروژهها متوقف شده، نوسازی مدارس دچار مشکل است و معیشت و رفاه معلمان هم از جمله مسائل مطرح در این حوزه است.
نایب رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس با تاکید بر این که «مساله اقتصاد به طور عام باید در حوزهی آموزش و پرورش و وزارت علوم هم مورد توجه قرار گیرد» گفت: قطعا توسعه علمی کشور باید همه جانبه باشد و راههایی را پیدا کنیم که این توسعه علمی محقق شود. البته وزارتخانههای متولی آموزش و تعلیم و تربیت هم باید نسبت به تحقق این توسعه دقت و توجه لازم را داشته باشد.
وی در پایان اظهار داشت: بنابراین باید برخی از راهها در جهت توسعه علمی بازتعریف شود و به لحاظ اجرایی هم باید نابسامانیها و اشکالات شناسایی شود و برنامههایی که وزارتخانهها تدوین میکنند در مسیر رسیدن به توسعه بهتر و اهداف تعیین شده باشد.
انتهای پیام
نظرات