• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96062816061
  • منبع : نمایندگی سمنان

سفیر آفریقای جنوبی :آماده انتقال تکنولوژی در بخش صنعت، معدن و کشاورزی هستیم

سفیر آفریقای جنوبی :آماده انتقال تکنولوژی در بخش صنعت، معدن و کشاورزی هستیم

سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های خوب استان سمنان در بخش معدن گفت: آفریقای جنوبی در بخش معدن بسیار قوی است و آماده انتقال تکنولوژی در این بخش هستیم.

به گزارش ایسنا،  ویلیام مکس آرچی وایت هد در دیدار با استاندار سمنان از معدن به عنوان یکی از نقاط مشترک استان سمنان و آفریقای جنوبی نام برد و افزود: بزودی وزیر معدن آفریقای جنوبی به ایران سفر خواهند کرد و بنده زمینه ای را ایجاد خواهم کرد که وی از استان سمنان بازدید نمایند.

وی همچنین افزود: در ۲۳ اکتبر یعنی مهر ماه کمسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی در آفریقای جنوبی برگزار می شود و بجاست که از استان سمنان نیز نمایندگانی حضور یابند، در آینده نزدیک نیز، جناب دکتر روحانی سفری را به آفریقای جنوبی خواهند داشت که می تواند موجب گسترش روابط دو کشور گردد.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران ادامه داد: هر دو کشور یعنی آفریقای جنوبی و ایران و خصوصاً استان سمنان از لحاظ آب در تنگنا هستند پس باید بگونه ای در کشاورزی عمل نماییم که نهایت استفاده از امکانات حاصل گردد، ایران و آفریقا باید در این زمینه نیز همکاری های مشترک داشته باشند.

ویلیام مکس آرچی وایت هد اضافه کرد: ایران و آفریقا روابط سیاسی بسیار قوی با هم دارند و باید سعی کنیم تا روابط تجاری را نیز همانند روابط سیاسی ارتقاء بدهیم، ایران و آفریقای جنوبی موقعیت استراتژیکی در دنیا دارند که بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین تصریح کرد: از میهمان نوازی گرم مردم سمنان بسیار متشکرم، استان سمنان از نظر تاریخی بسیار مهم است و خوشحالم که پیش از رفتن به کشورم از این استان بازدید کردم.

ویلیام مکس آرچی وایت هد ادامه داد: من برای کشورم درخواست پسته و زعفران دارم و زمینه ای را مهیا خواهم کرد تا خریداران پسته در آفریقای جنوبی را با کشاورزان استان شما مرتبط کنم.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران افزود: در بازدید از استان سمنان با کارخانه‌ای مواجه شدم که میوه جات منجمد را تولید می کرد؛ می توانیم بر این اساس اقدام مشترکی در صادرات سبزیجات منجمد به اروپا داشته باشیم.

ویلیام مکس آرچی وایت هد با بیان اینکه سیاست ما بر این است که کشورهای در حال توسعه روابط خوبی با هم داشته باشند، گفت: ویژگی مشترک ایران و آفریقای جنوبی وجود دو رهبر بزرگ در دو کشور یعنی امام خمینی(ره) و نلسون ماندلا است، ایران و آفریقای جنوبی میراث مشترکی در پیدایش انقلاب دارند و ما به عنوان فرزندان این دو رهبر بزرگ باید سعی در گسترش این میراث و یادگار بزرگ داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha