• شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96062513735
  • خبرنگار : 71516

عبور ارتش سوریه از رود فرات و خط قرمز مخالفان سوری متحد آمریکا برای ارتش در دیر الزور

عبور ارتش سوریه از رود فرات و خط قرمز مخالفان سوری متحد آمریکا برای ارتش در دیر الزور

نیروهای "سوریه دموکراتیک" اعلام کردند که خط قرمزی را برای نیروهای نظام در دیرالزور ترسیم کرده و به این نیروها اجازه عبور از رود فرات را نخواهند داد. اما مسکو تاکید کرده است، یگان‌های ارتش سوریه عملا از رود فرات عبور کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، احمد ابوخوله، رئیس شورای نظامی دیرالزور گفت: شورای نظامی هرگز به نیروهای دولتی سوریه اجازه عبور از رود فرات برای سیطره بر شرق سوریه را نخواهد داد.

وی گفت: یک اداره شهری برای اداره مناطق تحت سیطره در استان دیرالزور تشکیل خواهد شد.

این مخالف سوری مدعی شد، دولت سوریه نظامی است که شایستگی رهبری و اداره مردم را ندارد.

ابوخوله به نیروهای نظام درباره حمله به نیروهای "سوریه دموکراتیک" که در حال پیشروی در این مناطق هستند، هشدار داد و ادعا کرد: اخیرا این مساله عملا رخ داده است. اکنون بین ما و کرانه شرقی تنها سه کیلومتر باقی مانده است. بعد از رسیدن نیروهای ما به این منطقه هرگونه حمله‌ای به سمت این منطقه به منزله هدف قرار دادن شورای نظامی دیرالزور است.

وی افزود: ما به نظام و روسیه هشدار دادیم که در حال آمدن به سمت کرانه رود فرات هستیم و آن‌ها می‌بینند ما در حال پیشروی هستیم. ما به نیروهای نظام و هم‌پیمانانشان اجازه نمی‌دهیم از رود عبور کنند. هر روستایی که از توابع کرانه شرقی رود فرات باشد تا مرزهای عراق و سوریه هدف نیروهای ماست. ما امیدواریم هرچه سریع‌تر کرانه شرقی به طور کامل آزاد شود.

به رغم اینکه شهر دیرالزور هدف نیروهای "سوریه دموکراتیک" نیست اما ابوخوله بعید ندانست که هدف بعدی‌شان باشد.

این اظهارات بعد از آن ایراد شد که ارتش سوریه اخیرا توانست محاصره شهر دیرالزور را بشکند.

مسکو نیز به رغم این تهدید کردهای سوریه اعلام کرده است، یگان‌های ارتش سوریه عملا از رود فرات در نزدیکی دیر الزور عبور کرده‌اند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس خبری اعلام کرد، ارتش سوریه عملا از رود مذکور عبور کرده. بعد از پیروزی بزرگ در اطراف دیر الزور ارتش سوریه به طرد داعش از مناطق شرقی کشور ادامه می‌دهد.

وی افزود: مناطق اطراف این شهر آزاد شده و یگان‌های پیشروی کننده ارتش از رود فرات با موفقیت عبور کردند و مقرهایی در کرانه شرقی را به دست گرفته‌اند.

ارتش سوریه در دیر الزور از سمت غرب در حال پیشروی است و توانست محاصره سه ساله داعش را بر این شهر بشکند. مرکز این شهر در کرانه غربی رود فرات واقع است. در مقابل نیروهای شورای نظامی در دیر الزور از سمت شرق رود در حال پیشروی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha