• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96062112108
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی استان:

بی‌دقتی در برگزاری مراسم به مسجد امام (ره) اصفهان آسیب می‌زند

بی‌دقتی در برگزاری مراسم به مسجد امام (ره) اصفهان آسیب می‌زند

ایسنا/اصفهان معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در صورت نداشتن دقت کافی در برگزاری مراسم دهه نخست محرم در مسجد امام(ره) ممکن است کاشی‌هایی که از چسبندگی زیادی برخوردار نیستند، استقامت خود را از دست بدهند و بریزند.

ناصر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص برگزاری آیین مذهبی محرم در مسجد امام(ره)، اصفهان اظهار کرد: مسجد، مکانی برای برگزاری مراسم مذهبی و جزیی از فرهنگ ناملموس کشور به شمار می‌آید و قصد نداریم این مراسم را از مساجد تاریخی حذف کنیم.

وی در خصوص تاثیر صداها بر آثار تاریخی به ویژه مسجد امام (ره) گفت: پیش از این زمانی که نماز جمعه در میدان نقش جهان برگزار می‌شد، تاثیر صداها بر این بنا مورد برسی قرار می‌گرفت اما در حال حاضر دقت کمتری در این خصوص می‌شود.

معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: باتوجه به اینکه مراسم دهه اول محرم در مسجد امام (ره) برگزار می‌شود، باید دقت شود در طول مراسم از سازهای کوبه‌ای که صداهای بلندی تولید می‌کنند استفاده نشود زیرا در صورت نداشتن دقت کافی کاشی‌ها که از چسبندگی زیادی برخوردار نیستند، ممکن است استقامت خود را از دست بدهند و بریزند.

طاهری ادامه داد: هیئت‌های مذهبی مستقر در مسجد امام(ره) اصول نگهداری از مسجد را رعایت می‌کنند، هم‌چنین یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی در صورت مشاهده عدم رعایت اصول نگهداری از جانب هیئت‌ها به آن‌ها تذکر می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هر گونه بی دقتی در طول اجرای مراسم ممکن است به مسجد امام (ره) آسیب وارد کند، تصریح کرد: مسجدِ جایگزینی برای برگزاری مراسم دهه نخست محرم،‌ به جای مسجد امام (ره) نمی‌توان انتخاب کرد، به هر حال برگزاری آیین های مذهبی جزئی از مسجد است اما می‌توان وضعیت را مدیریت و کنترل کرد تا آسیبی به اثر تاریخی وارد نشود.

به گزارش ایسنا، مرمت گنبد مسجد امام(ره) در حال انجام است و مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان ابتدای شهریور ماه اعلام کرده بود حدود 70  درصد عملیات مرمت گنبد عظیم این مسجد به اتمام رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha