• چهارشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96061509084
  • خبرنگار : 71089

"روسیه و آمریکا به جای کشمکش‌ دیپلماتیک با یکدیگر همکاری کنند"

"روسیه و آمریکا به جای کشمکش‌ دیپلماتیک با یکدیگر همکاری کنند"

سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد، مسکو و واشنگتن باید به جای کشمکش‌های دیپلماتیک بر نقاط مشترک مانند مبارزه علیه تروریسم بین‌المللی تمرکز کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا با بیان اینکه واشنگتن باید حملات خود را علیه مسکو متوقف کند، گفت که وی بر این باور است شرایط کنونی قابل تغییر است و دو کشور می‌توانند تفاوت‌ها را کنار گذاشته و با یکدیگر کار کنند.

وی ادامه داد: درحقیقت من هیچ مشکلی برای توافق دو طرف درمورد موضوعات مختلف نمی‌بینم. در حال حاضر یافتن یک اراده دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به این جنگ دیپلماتیک و حملات علیه روسیه و همکاری واقعی با یکدیگر یک ضرورت است.

وی اعلام کرد به دلیل مصادف شدن حضورش در آمریکا در ۳۱ اوت همزمان با اقدام مقامات آمریکایی برای توقیف و تفتیش در کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو بسیار ناامید شده است و این تصمیم آمریکا را یک تصمیم نامناسب خواند.

آنتونوف در ادامه از همتای آمریکایی خود خواست که بر این مساله متمرکز شود که چگونه دو کشور می‌تواند با یکدیگر همکاری کرده و درباره مبارزه با تروریسم بین‌المللی کار کند.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به شکست محاصره دیرالزور گفت: این اتفاق یک پیروزی بزرگ برای نیروهای مسلح روسیه و سوریه است.

سفیر روسیه در آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مساله کره شمالی گفت: این مساله یک چالش بزرگ برای مسکو و همچنین برای واشنگتن است اما نباید فراموش کرد که آمریکا بسیار دور از کره شمالی قرار دارد. این در حالی است که این کشور همسایه ماست.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت حاکم در اوکراین بار دیگر پیشنهاد روسیه مبنی بر اعزام صلح‌بانان سازمان ملل به اوکراین شرقی برای تامین امنیت تکرار کرد.

این دیپلمات روسی اعلام کرد که وی از همکاران آمریکایی‌اش برای همکاری در راستای یافتن یک راه حل مناسب درباره این بحران دعوت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha