• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96061106089
  • خبرنگار : 71129

روهینجاهای بی‌خانمان در اردوگاه‌ها با بحران کمک روبرو هستند

روهینجاهای بی‌خانمان در اردوگاه‌ها با بحران کمک روبرو هستند

حدود ۱۲۰ هزار بی‌خانمان که اکثرا روهینجا هستند در کمپ‌های راخین در میانمار موادغذایی یا بهداشتی دریافت نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این بحران برای مسلمانان روهینجا پس از آن به وقوع پیوسته که گروه‌های کمک رسان و سازمان ملل عملیات خود را در پی اتهام زدن‌های دولت میانمار به این گروه‌ها مبنی بر کمک به شبه‌نظامیان به حالت تعلیق درآورده‌اند.

قریب به ۴۰۰ تن در درگیری‌ها در شمال استان راخین و پس از آنکه شبه‌نظامیان پست‌های پلیس و یک پایگاه نظامی را هدف قرار داده و باعث شدند تا نیروهای ارتش دست به اقدام متقابل بزنند، کشته شدند.

تاثیر این درگیری‌ها شامل توقف فعالیت گروه‌های کمک‌رسان و سازمان ملل در منطقه بوده است.

از ۲۰۱۲ و آغاز خشونت‌ها در راخین ۹۰ هزار روهینجایی در اردوگاه‌های مستقر در استان راخین ساکن شده‌اند و ۳۰ هزار تن دیگر نیز در مناطق دیگری در این استان مستقر شدند در حالی که تعداد کمی از بودایی‌های استان راخین در ۲۰۱۲ بی‌خانمان شدند همچنان در اردوگاه‌های جداگانه‌ای مستقر هستند.

پیر پرون، سخنگوی دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل گفت: در نتیجه افزایش فعالیت‌های خشونت آمیز در مرکز استان راخین بسیاری از مردم کمک‌های غذایی و بهداشتی را دریافت نمی‌کنند و اوضاع رو به وخامت است.

گروه‌های حقوق بشری و بین‌المللی تمامی کارمندان غیرضروری خود را از شمال راخین و در پی افزایش تنش‌ها و درگیری‌ها در منطقه خارج کرده‌اند. هم اکنون نیز مقاطعه‌کارانی که برای برنامه جهانی غذا کار می‌کنند از ارائه موادغذایی به اردوگاه‌های مستقر در سیتوه و سایر مناطق امتناع کرده‌اند. وضعیت بهداشت و سلامت در این مناطق نیز مشکل بزرگی است و این مساله همزمان با بارش باران‌های موسمی خطر ابتلا به وبا و سایر بیماری‌های ناقله از آب را افزایش می‌دهد.

در همین حال زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل دولت آنگ سان سوچی را به عدم اقدامات مناسب و همچنین واکنش درست برای مقابله با بحران موجود در راخین مورد انتقاد قرار داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha