• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96052213665
  • خبرنگار : 71567

با برگزاری برنامه «روزی با دانشگاه تهران»؛

درهای دانشگاه تهران به‌روی جامعه باز شد

درهای دانشگاه تهران به‌روی جامعه باز شد

معاون فرهنگی دانشگاه تهران به ضرورت برقراری ارتباط بین جامعه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: بدون ایجاد پل ارتباطی بین جامعه و دانشگاه نمی‌توان به اهداف مورد نظر در جامعه ودانشگاه دست‌یافت. دانشگاه تهران با برگزاری «‌روزی با دانشگاه تهران» سعی کرده این پل بین دانشگاه و خارج از دانشگاه ایجاد شود.

دکتر مجید سرسنگی در گفتگو با ایسنا به تشریح جزئیات برنامه روزی با دانشگاه تهران پرداخت و اظهار کرد:‌ یکی از نکات مهمی که دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های بزرگ به ویژه «تهران» باید به آنها توجه داشته باشند، بحث ارتباط‌ آنها با جامعه است.چرا که در دوره ما دانشگاهی موفق استکه بتواند بین خود و جامعه یک پل ارتباطی ایجاد کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در صورتی که پل ارتباطی بین جامعه و دانشگاه ایجاد شود اتفاقات داخل دانشگاه می‌تواند در جامعه تاثیر گذار باشد و فرایندهای اجتماعی نیز در شکل‌گیری سیاست‌های دانشگاه نقش داشته باشند؛ در واقع یکی از مظاهر این ارتباط این است که دانشگاه درهای خود را به روی جامعه باز کند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشگاه‌های مطرح دنیا این رویکرد را در پیش می‌گیرند که درهای خود را به روی جامعه باز بگذارند به طوری که این دانشگاه‌ها هیچ در و محافظی ندارند و شهروندان عادی می‌توانند به راحتی در دانشگاه تردد کنند و در واقع دانشگاه با جریان زندگی روزمره آن کشورها عجین شده است.

وی با تاکید بر اینکه درهای تمامی واحدهای دانشگاه تهران از روز گذشته به روی عموم جامعه باز شده، گفت: با برگزاری این برنامه تلاش کردیم فضای نسبتا بسته‌ گذشته در دانشگاه را پشت سر بگذاریم و درهای دانشگاه به روی جامعه باز شود تا تعامل بین دانشگاه و جامعه بیشتر صورت بگیرد؛ چرا که این نزدیکی در آینده تاثیرات بیشتری به روی رفتاری‌های علمی، فرهنگی و سیاسی دانشگاه می‌گذارد و از طرف دیگر با برگزاری این برنامه فرصت را برای کسانی که قرار است دانشجو شوند فراهم می‌شود تا به صورت واقعی و از نزدیک با رشته‌های تحصیلی، فضاهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه آشنا شوند.

به گفته وی، یکی از مشکلاتی که دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه‌ها با آن روبرو بودند این بود که دانشجویان بر اساس شناخت‌های غیر حضوری که از طریق کانال‌های نظیر مشاورین والدین و اطرافیان صورت میگرفت و رشته و دانشگاه محل تحصیل خود را انتخاب می کردند ولی وارد دانشگاه می شدند با واقعیتی مواجه می‌شدند که با فضای ذهنی آنها کاملا متفاوت بود. اما دانشگاه تهران این اجازه را به علاقه‌مندان می‌دهند که آنها از نزدیک با آنچه که در دانشگاه میگذرد آشنا شوند و بهترین تصمیم را به شکل واقعی برای آینده خود بگیرند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران همچنین از استقبال عموم جامعه برای بازدید از دانشگاه تهران در قالب برنامه "روزی با دانشگاه تهران" خبر داد و گفت:‌ امروز به جز داوطلبان کنکور سراسری بسیاری از دانش آموزان دوره دبستان، راهنمایی و دبیرستان به همراه خانواده‌ها به همراه عموم مردم برای دیدن و آشنایی با دانشگاه تهران از واحدهای مختلف این دانشگاه بازدید کردند که البته این برنامه می‌تواند انگیزه دانش آموزان برای رسیدن به این دانشگاه و نشاط علمی را افزایش دهد.

 دکتر سرسنگی خاطرنشان کرد: برنامه «روزی با دانشگاه تهران» از مهرماه سال جاری به صورت تخصصی برگزار می‌شود .به عبارت دیگر ما در طول سال علاوه بر اختصاص یک روز عام برای جامعه برای آشنایی با دانشگاه تهران این برنامه‌ها را تا حدودی تخصصی‌تر برگزار خواهیم کرد که البته تلاش داریم برنامه امروز تجربه‌ای برای هرچه بهتر برگزار کردن این برنامه در دوره‌های بعدی باشد. خوشبختانه همکاری معاونت‌های فرهنگی واحدها، مراکز و تمامی بخش‌های دانشگاه تهران برای هرچه بهتر برگزار کردن این برنامه بسیار خوب بود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پایان حوزه فرهنگی در دانشگاه‌ها را روح کلی تمامی بخش‌ها و به نوعی روح کلی دانشگاه توصیف کرد و گفت: نباید نقش معاونت فرهنگی در دانشگاه‌ها در برخی امور جزئی و خاص نظیر کمیته انضباطی خلاصه شود چرا که این بخش روح کلی تمامی واحدهای دانشگاه است که بدون هماهنگی و همکاری تمامی بخش‌ها به خصوص بخش‌های فرهنگی دستیابی به اهداف و برنامه ‌ها ممکن نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha