• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 96051811361
  • خبرنگار : 71526

زمان "نه" گفتن مردم آمریکا به تسلیحات هسته‌ای رسیده است

زمان "نه" گفتن مردم آمریکا به تسلیحات هسته‌ای رسیده است

زمان آن فرا رسیده تا شهروندان آمریکایی هم صدا با 122 کشور دیگر بر استفاده و در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای «نه» بگویند.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری سنتر دیلی در گزارش نوشت: 72 سال پیش آمریکا دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را مورد حمله اتمی قرار داد که باعث کشته شدن صدها هزار نفر از مردم بی‌گناه و تخریب بخش عمده‌ای از این دو شهر شد.

اکنون توانایی استفاده از تسلیحات هسته‌ای به 10 کشور افزایش یافته است. روسیه و آمریکا 90 درصد از کل تسلیحات هسته‌ای جهان را در اختیار دارند و 122 کشور موافق ممنوعیت کامل تسلیحات هسته‌ای هستند که معتقدند کل امنیت جهان را با تهدید روبرو کرده است.

اکنون به جای تلاش برای دستیابی به جهانی عاری از تسلیحات هسته‌ای ، دولت کنونی آمریکا همچون دولت باراک اوباما سخت در تلاش است بیش از یک تریلیون دلار طی 30 سال آینده را صرف بازسازی و تجهیز ناوگان هسته‌ای خود کند که باعث حضور این تهدید برای چندین نسل آینده خواهد شد که این غیرقابل قبول است.

در ادامه این گزارش آمده است: تسلیحات هسته‌ای از هیچ کس محافظت نمی‌کنند و هر روز آنها زندگی بشر را بیش‌تر تهدید می‌کند؛ استفاده از تسلیحات هسته‌ای جهانی را که ما امروز می‌شناسیم از نظر اقتصادی، محیط‌ زیستی و روانی تغییر می‌دهد؛ 72 سال پس از ترس و وحشت حاصل از بمباران هسته‌ای هیروشیما، زمان آن رسیده تا شرایط را در مورد تهدید تسلیحات هسته‌ای تغییر دهیم.

در  آمریکا تسلیحات هسته‌ای تحت فرماندهی فرمانده کل قوا، دونالد ترامپ است. با توجه به تجارب گذشته استفاده از تسلیحات هسته‌ای ترسی را برای چند دهه ایجاد می‌کند. بنا بر این هیچ کس نباید به تنهایی چنین قدرت مخربی را در اختیار داشته باشد. زمان آن رسیده تا همه شهروندان آمریکایی با دیگر کشورها هم‌صدا شوند و به تسلیحات هسته‌ای "نه" بگویند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha