• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96050402460
  • خبرنگار : 99999

سفیر قطر در آمریکا: حضور نیروهای ترکیه‌ای بخشی از همکاری دو جانبه است

 سفیر قطر در آمریکا: حضور نیروهای ترکیه‌ای بخشی از همکاری دو جانبه است

سفیر قطر در واشنگتن با بیان اینکه کشورهای محاصره کننده قطر تاکنون تمایلی به مذاکره درباره تحریم قطر نشان نداده‌اند، محاصره کشورش را مایه بدنامی کشورهای عربی در جهان و توقف مبارزه علیه تروریسم دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، مشعل بن حمد آل ثانی، سفیر قطر در واشنگتن در نشستی در پایتخت آمریکا تصریح کرد، بحران قطر با سرکوبی رسانه حل نمی‌شود بلکه باید عربستان و متحدانش بر سر میز مذاکره جمع شوند و دلایل نگرانی خود را بیان کنند.

سفیر قطر در واشنگتن گفت، باید کشورهای محاصره کننده مذاکره علنی در خصوص مسائلی که منطقه خاورمیانه را تحت تاثیر قرار داده، داشته باشند، اما متاسفانه این کشورها تاکنون تمایلی به گفت‌وگو نشان نداده‌اند.

وی در ادامه افزود، محاصره قطر مایه بدنامی کشورهای عربی در جهان و توقف مبارزه با تروریسم است.

مشعل آل ثانی گفت: این اقدام کشورهای عربی تلاش‌های ما را در مبارزه با تروریسم تحت الشعاع قرار می‌دهد، خانواده‌ها را از هم می‌پاشد و عقل و منطق را تعطیل می‌کند.

سفیر قطر در واشنگتن با تاکید بر اینکه تحریم قطر این کشور را بیش از پیش قدرتمند و یکپارچه می‌کند، تصریح کرد، برخلاف اهدافی که عربستان و متحدانش از تحریم قطر  دارند ما توانستیم اقتصاد و منابع درآمدی خود را متنوع و شرکت‌های جدیدی تاسیس کنیم.

وی گفت، این تحریم همچنین عزم و اراده ما را در حمایت از آرمان‌ ملت‌ها در مقابله با دیکتاتورها شدت می‌بخشد.

مشعل بن حمد آل ثانی، سفیر قطر در واشنگتن امروز (چهارشنبه) در شورای روابط بین‌الملل در واشنگتن گفت، کشورهای محاصره کننده قطر هیچ توجیه قابل قبولی برای این اقدام خود بیان نکرده‌اند.

وی اشاره کرد، اصلاحات سیاسی که کشورش در طی ۲۰ سال گذشته انجام داده، برخی از کشورهای منطقه را آزرده خاطر کرده است.

سفیر قطر در واشنگتن اعلام کرد، حضور نیروهای ترکیه در دوحه باعث نمی‌شود که خاورمیانه از شدت گرفتن درگیری در این منطقه نگران شود.

مشعل بن حمد آل ثانی تشریح کرد، قطر روابط دوجانبه بسیار قوی با ترکیه دارد، روابط قطر با ترکیه مثل روابط او با برخی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

وی افزود، چون ترکیه عضو پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" است،  قطر روابط متقابلی با ناتو دارد.

سفیر قطر در واشنگتن گفت، دلیل ناراحتی برخی از کشورها را از روابط قوی ترکیه و قطر درک نمی‌کند.

حمد آل ثانی تشریح کرد، کشورش در حال حاضر با تهدیدات نظامی روبه‌رو نیست و حضور نظامیان ترکیه در قطر هیچ ارتباطی با بحران کنونی این کشور که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را متضرر کرده، ندارد.

وی حضور نظامیان ترکیه در دوحه را بخشی از همکاری بین دو کشور دانست.

این مقام مسئول اعلام کرد، دوحه همچنان به حل بحران از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی تاکید دارد.

سفیر قطر در واشنگتن، پیرامون روابط کشورش با ایران گفت: قرارداد صادرات گاز طبیعی از تهران به دوحه در چارچوب قوانین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تدوین شده است.

از سوی دیگر وی به روابط خوب میان امارات متحده با ایران اشاره کرد و افزود، اینکه برخی از کشورهای عربی با بهانه ارتباط داشتن قطر با ایران این بحران را به وجود آورده‌اند درست نیست، زیرا امارات نیز مانند قطر با ایران در ارتباط است و هر دو کشور در هفته ۱۸ پرواز به تهران دارند.

مشعل آل ثانی ماه گذشته در گفت‌وگو با روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا گفت، کشورهای عربی با تحریم و محاصره قطر، استقلال آن را هدف گرفته‌اند، اما قطر کشوری مستقل و دارای تمامیت ارضی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha