• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96050100300
  • خبرنگار : 71516

/خبر به روز رسانی شد/

نتانیاهو: فعلا تغییری در وضعیت ورودی‌های مسجد الاقصی ایجاد نمی‌شود

نتانیاهو: فعلا تغییری در وضعیت ورودی‌های مسجد الاقصی ایجاد نمی‌شود

به دنبال تشدید درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و نیروهای اسرائیلی در ورودی‌های مسجدالاقصی، کابینه امنیتی اسرائیل با حضور نتانیاهو تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امروز (یکشنبه) بعد از هشدارهای ارتش اسرائیل نسبت به انتفاضه جدید فلسطینی درباره اوضاع قدس با حضور وزیران کابینه تشکیل جلسه داد.

نتانیاهو در پایان جلسه کابینه امنیتی گفت: در حال حاضر هیچ تغییری در سیستم حمایتی لحاظ شده در ورودی‌های مسجد الاقصی ایجاد نمی‌شود.

وی افزود:‌ ما طبق آنچه لازم باشد عمل کرده و اوضاع را با جدیت و با مسئولیت اداره می‌کنیم و به همین منوال با هدف حفظ امنیت اسرائیل ادامه می‌دهیم.

این در حالی است که برخی سایت‌ها اعلام کردند که بعد از تنش امنیتی شدیدی که در قدس و کرانه باختری به دلیل گیت‌های بازرسی به وجود آمده بود پلیس امروز (یکشنبه) شروع به برداشتن گیت‌های بازرسی از ورودی‌های مسجدالاقصی کرده است. گیت‌هایی که باعث درگیری‌های چند روزه در اطراف مسجد الاقصی و تظاهرات گسترده در قدس و مناطق دیگر فلسطینی شد.

پیشتر این شبکه اعلام کرده بود که یورام هیلوی، رئیس پلیس رژیم صهیونیستی و نیر برکات، رئیس شهرداری قدس از این راهکار حمایت می‌کنند. این دو روز شنبه نشستی را برگزار کرده و با برداشتن گیت‌های بازرسی و قرار دادن سیم‌های خاردار به جای آن موافقت کردند.

به گفته منابع اسرائیلی مسئولان رژیم صهیونیستی صبح امروز دوربین‌های مراقبتی را در ورودی باب الاسباط منتهی به مسجد الاقصی نصب کردند.

این دوربین‌ها می‌توانند افرادی را که سلاح یا مواد منفجره با خود دارند، شناسایی کنند.

فلسطینی‌ها برای هشتمین روز متوالی از ورود به مسجد الاقصی از طریق گیت‌های بازرسی خودداری کرده‌اند. از زمان عملیات شهادت‌طلبانه سه فلسطینی، نظامیان صهیونیست تدابیر امنیتی شدیدی را در قدس و مسجد الاقصی اتخاذ کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha