• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96042816339
  • منبع : نمایندگی سمنان

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده پرور مهدیشهر

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده پرور مهدیشهر

ایسنا/سمنان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان، از آتش ‌ سوزی دو هکتار از اراضی مستثنیات روستای پرور از توابع شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، عباسعلی دامنگیر با اعلام این خبر، افزود: این آتش‌سوزی شب گذشته به دلیل بی‌احتیاطی و خاموش نکردن آتش که بر اثر وزش باد شعله‌ور شده، گسترش یافته است.

وی از مهار این آتش‌سوزی در شب گذشته خبر داد و تصریح کرد: آتش به طور کامل مهار شده اما به دلیل این که آتش به تنه درختان رسیده نیروهای امدادی برای احتمال آتش‌سوزی دوباره همچنان در این روستا حضور دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به خسارات وارده از این حادثه گفت: خسارت این آتش سوزی از سوی کارشناسان در دست بررسی بوده و نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی به همکاری و اعزام به موقع نیروها از جمله محیط‌بانان و آتش‌نشانان شهرستان مهدیشهر اشاره کرد و افزود: کمک افراد بومی و محلی نقش مهمی در خاموش کردن این آتش‌سوزی داشته است.

دامنگیر با اشاره به همکاری مسوولان شهرستانی و استانی در این آتش‌سوزی ضمن تقدیر از آنها از شهروندان خواست تا از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی به ویژه در فصل گرمای تابستان خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه منطقه حفاظت‌شده پرور با حدود 64 هزار هکتار در شمال شهرستان مهدیشهر قرار دارد افزود: این منطقه حفاظت‌شده که متاثر از آب و هوای سلسله کوه‌های البرز است دارای چشم‌اندازهای طبیعی، انواع گونه‌های جانوری شامل خرس، گربه وحشی، ییلاق‌های متعدد، انواع گیاهان دارویی و بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری است.

به گزارش ایسنا، روستاهای رودبارک، پرور، کاورد، تلاجیم، فینسک و ملاده از روستاهای مهم این منطقه حفاظت شده استان سمنان و در ایام مختلف سال و از جمله در تابستان‌ها پذیرای خیل زیادی از دوستداران طبیعت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha