• شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۶ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 96042413811
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

وضعیت دفن زیاله‌های یاسوج نگران کننده است

وضعیت دفن زیاله‌های یاسوج نگران کننده است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت محل دفن زیاله‌های یاسوج بحرانی تر از گذشته شده است.

به گزارش ایسنا، سید اسدالله هاشمی ظهر امروز، شنبه، 24 تیر ماه در نشست هماهنگی مانور بزرگ پاکسازی محیط شهر یاسوج از نخاله و زباله افزود: هیچ گونه دفن زباله در سایت محل زباله‌های یاسوج صورت نمی‌گیرد و بدون رعایت اصول بهداشتی، فنی و زیست محیطی زباله ها رها می‌شوند که وضعیت این محل بحرانی تر از گذشته است.

وی بیان کرد: به علت دفن غیراصولی و غیربهداشتی زباله‌ها در این مکان گازهای سمی و خطرناکی تولید می‌شود که حتی تا روستای سرآبتاوه نیز نفوذ کرده است و این سم ها می‌تواند مشکلات و عوارض جبران ناپذیری را به بار بیاورد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نفوذ شیرآبه‌های سمی ناشی از دفن غیر بهداشتی زباله‌ها به زمین‌های اطراف و حتی برخی روستاهای اطراف مشکلاتی را ایجاد کرده است.

هاشمی تصریح کرد: ظرفیت محل فعلی دفن زباله شهر یاسوج در منطقه دوپشته دشتروم تکمیل شده و هم اکنون بصورت غیر قانونی در حال ادامه فعالیت است.

وی ادامه داد: پسماند شهر یاسوج وضعیت نگران کننده‌ای دارد. البته از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است که در حال طی مراحل قانونی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رها کردن نخاله های ساختمانی در سطح شهر یاسوج و ورودی و خروجی این شهر عنوان کرد: باید محلی مناسب برای تخلیه نخاله های ساختمانی یاسوج با همکاری شهرداری در نظر گرفته شود تا مردم هر جایی نخاله تخلیه نکنند. باید شهرداری یاسوج برای نخاله‌های ساختمانی عوارض دریافت کند و از همین محل اقدام به نظارت و ساماندهی این مساله نماید.

وی اضافه کرد: صدا و سیما می‌تواند در زمینه تولید زباله، جمع‌آوری و دفن آن فرهنگ سازی کند چراکه طبق قانون پسماند موظف به کار فرهنگی در این خصوص است. متاسفانه ما با صدا و سیما تماس می‌گیریم و صدا و سیما می‌گوید پول بدهید تا همکاری کنیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha