به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، «مسعود اصولی» در نشست مشترک مدیران کل راه و شهرسازی قزوین و زنجان و مدیرکل راهآهن شمالغرب کشور اظهار کرد: عملیات 2 خطه شدن خط آهن «تهران - قزوین – زنجان» در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی شکلگرفته و با تکمیل آن شاهد افزایش سرعت قطارها به 200 کیلومتر در ساعت خواهیم بود.
وی ادامه داد: البته پیشرفت فیزیکی این طرح در استان قزوین با 16.7 درصد روبرو بوده درحالیکه این میزان در استان زنجان با 40 درصد پیشرفت همراه است.
مشاور پروژه دوخطه کردن راهآهن «تهران – قزوین – زنجان» اضافه کرد: متأسفانه برخی موضوعات در مسیر این پروژه در استان قزوین، سرعت پیشرفت طرح را تحتالشعاع قرار داده که امیدواریم با رفع این موارد بتوانیم پروژه را با سرعت قابلقبول پیش ببریم.
اصولی خاطرنشان کرد: با توجه به الگوهای روز توسعه در حوزه حملونقل شاهد این هستیم که خطوط راهآهن از مراکز شهرها عبور کرده و تغییرات مثبت بسیاری را در توسعه حملونقل عمومی ایجاد مینمایند.
وی خاطرنشان کرد: باید در سیستم حملونقل، یکپارچگی بین سیستمهای درون و برونشهری ایجاد شود.
با همدلی و هماهنگی پروژههای ریلی را در استان بهپیش خواهیم برد
«پیمان پیرمرادی»، مدیرکل فنی استانداری قزوین نیز در این جلسه با اشاره به سیاستهای مناسب راه و شهرسازی در حوزه حملونقل ریلی و شهرسازی ریل پایه گفت: بدون شک سیاستهای راهآهن جمهوری اسلامی برای همه دستگاههای اجرایی مهم بوده و درصورتیکه مسئلهای باعث کندی در کار توسعه حملونقلی صورت گیرد همه ما باید درصدد رفع آن برآییم.
وی یادآور شد: باوجود همدلی و همفکری در نزد مسئولان استان قزوین این توانایی و ظرفیت وجود دارد تا هر مانع و مشکلی که بر سر راهکارهای توسعهای وجود داشته باشد را برطرف سازیم.
انتهای پیام
نظرات