• یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96023120314
  • خبرنگار : 71496

جمعیت الوفاق: حکم آیت‌الله عیسی قاسم اهانت به کل شیعیان بحرین است

جمعیت الوفاق: حکم آیت‌الله عیسی قاسم اهانت به کل شیعیان بحرین است

در حالی که مردم بحرین در اطراف منزل آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان این کشور تظاهرات کرده و حکم صادره در حق وی را محکوم کردند، جمعیت الوفاق نیز ضمن محکومیت حکم صادره آن را اهانت به بیش از ۶۰ درصد جمعیت شیعه این کشور دانست. جنبش حق نیز حکم صادره را سیاسی و ظالمانه و از سوی دادگاهی که به رسمیت شناخته نشده، دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المنار، جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه شیعه مخالف در این کشور با انتشار بیانیه‌ای در مخالفت با رای صادره علیه آیت‌الله عیسی قاسم تاکید کرد، رژیم آل خلیفه وارد بحران جدید شد که بسیار گسترده و بزرگتر بوده و آینده کشور را به خطر می‌اندازد و تمامی فرصت‌های سیاسی ممکن را با سلب امنیت، ثبات و عدالت از بین می‌برد به ویژه پس از انتقال به مرحله جرم تلقی کردن پیروی از تشیع که با صدور حکمی ظالمانه علیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان به بیش از ۶۰ درصد از مردم این کشور اهانت شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما به جهان اعلام می‌کنیم که امروز در برابر جنگی سخت هستیم و به هیچ وجه به صلح،‌ عدالت و شرایط زندگی دسترسی نداریم. ما به حمایت و دفاع از حقوق‌مان به عنوان انسان و شهروند نیاز داریم و همه باید مسئولیت اخلاقی،‌ انسانی و قانونی خود را در زمینه حمایت از مردم بحرین و مرجعیت دینی آنها بپذیریم.

الوفاق در ادامه از جامعه جهانی خواست ضامن ثبات بحرین و حافظ موسسات آن بوده و  مسئولان در راستای برقراری امنیت و برای همه یک روند سیاسی دموکرات و همه جانبه را برای خروج از بحران کنونی در پیش گیرند.

همچنین الوفاق از همه گروه‌های مردمی در بحرین خواست خشم و مخالفت خود را در قبال حکم ظالمانه‌ای که در حق شیخ عیسی قاسم صادر شده از طریق تمامی راه‌های مسالمت آمیز و قانونی ابراز داشته و به دفاع از او تا آخرین نفس ادامه دهند به ویژه که خطر اجرای حکم وجود دارد هرچند که دادگاه مذکور باطل و فریبکارانه و بدون سند قانونی بود.

جنبش آزادی‌ها و دموکراسی "حق" نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در حکم صادره علیه عیسی قاسم بزرگترین مرجعیت دینی بحرین و منطقه خلیج فارس هدف قرار گرفته است و این حکمی سیاسی و ظالمانه است که از سوی دادگاهی صادر شده که به رسمیت شناخته نمی‌شود.

جنبش حق در ادامه کار بیهوده خاندان حاکم بحرین در صدور حکمی سیاسی و ظالمانه علیه عیسی قاسم را به شدت محکوم کرده و ادامه حکومت آل خلیفه در هدف قرار دادن وی را نتیجه روشن تغییرات آل خلیفه در برنامه‌های منطقه‌اش دانست.

این جنبش تاکید کرد، مردم بحرین نباید در مقابله با این برنامه‌ها علیه عیسی قاسم سستی کنند بلکه باید بسیج عمومی و حضور جدی مردم در میادین شهر ادامه یابد به ویژه که پیش از این آل خلیفه عیسی قاسم را به سلب تابعیت نیز تهدید کرد، بود.

در حال حاضر مردم بحرین در اعتراض به حکم مذکور تظاهراتی گسترده در میدان الفداء در اطراف منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز برگزار و حکم صادره را محکوم کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha