• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 96022717812
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

یک استاد دانشگاه:

کمتر از 20 درصد روابط عمومی‌ها متخصص‌اند

کمتر از 20 درصد روابط عمومی‌ها متخصص‌اند

ایسنا/کرمانشاه یک استاد دانشگاه گفت: کمتر از 20 درصد نیروهای روابط عمومی کشور ما متخصص این حوزه هستند.

محمدرضا بسامی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در فضای کنونی کشور ما روابط عمومی‌ها در جایگاه واقعی خود قرار ندارند، اظهار کرد: جایگاه روابط عمومی‌های ما با جایگاهی که در کشورهای توسعه یافته دارند، مطابق نیست.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها پل ارتباطی بین دستگاه ها و مردم هستند، گفت: روابط عمومی باید وکیل مدافع مردم در داخل نهاد و حافظ منافع نهاد در برابر عموم مردم باشد.

این دکترای ارتباطات در خصوص دلایل جا نیفتادن این جایگاه و وظایف بین روابط عمومی‌ها اظهار کرد: یک دلیل متخصص نبودن نیروهای روابط عمومی است، متاسفانه در ایران کمتر از 20 درصد نیروهای روابط عمومی آموزش دیده و متخصص هستند.

بسامی معتقد است، درصد نیروهای آموزش دیده روابط عمومی در کشورهای توسعه یافته بیش از 80 درصد است.

به گفته این کارشناس ارتباطات، امروز با راه‌اندازی رشته‌های آکادمیک در زمینه روابط عمومی و ارتباطات که تا مقاطع عالی هم ادامه دارد، وضعیت تخصص و آموزش نیروهای روابط عمومی بهتر شده است.

وی تاکید کرد: معضل دیگر این است که نیروهایی که برای روابط عمومی آموزش می‌بینند در سمت روابط عمومی مشغول نمی‌شوند در سایر بخش ها کار می‌کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در گذشته به دلیل عدم آگاهی کافی نقش روابط عمومی از سوی مدیران هم آنطور که باید دیده نمی‌شد، یادآوری کرد: اکنون مجموعه این عوامل در حال تغییر است و به سمت بهبود جایگاه روابط عمومی‌ها می‌رویم.

بسامی با اشاره به اینکه در گذشته درصد نیروهای متخصص روابط عمومی 12 درصد بود و اکنون به 20 درصد رسیده، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر روابط عمومی‌ها هم جایگاه واقعی خود را درک کرده‌اند.

وی ارتقا جایگاه روابط عمومی را نیازمند سه شاخص توجه مردم، توجه مسئولین و آگاهی خود روابط عمومی‌ها دانست که امروز در حال تحقق است. البته هنوز تا جایگاه ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

بسامی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها برای رسیدن به این جایگاه باید بدانند که با مخاطب فعال و هوشمند در تعامل هستند، افزود: این امر به ارتقا جایگاه آنها کمک خواهد کرد.

وی به نقش روابط عمومی ها در بهبود عملکرد دستگاه‌ها هم اشاره داشت و ادامه داد: وقتی روابط عمومی کار خود را درست انجام دهد، نارضایتی از دستگاه کاهش می‌یابد و مردم رضایت بیشتری خواهند داشت.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: وقتی روابط عمومی وظیفه خود را در یک دستگاه درست انجام دهد کمترین پرت کار و افزایش بهره‌وری را خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha