• شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96022314590
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیرعامل آتش‌نشانی اهواز عنوان کرد:

خطر آتش‌سوزی در کمین پاساژهای فرسوده و ناایمن اهواز

خطر آتش‌سوزی در کمین پاساژهای فرسوده و ناایمن اهواز

ایسنا/خوزستان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان این‌که پاساژ رضوان هیچکدام از ضوابط ایمنی را رعایت نکرده بود، گفت:‌ علاوه بر اخطارهای شفاهی، اخطار کتبی نیز به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی به هیات مدیره این پاساژ ارسال شده بود.

امیر نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ پاساژ رضوان اهواز که یکی از پاساژهای قدیمی،‌ فرسوده و سنتی در مرکز شهر اهواز است؛ این پاساژ سال گذشته توسط کارشناسان مجموعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز مورد بازرسی قرار گرفت و به علت عدم رعایت اصول و ضوابط و نکات ایمنی، اخطار کتبی دریافت کرد.

بی‌توجهی هیات مدیره پاساژ رضوان به اخطارهای شفاهی و کتبی آتش‌نشانی

وی ادامه داد:‌ البته قبلا اخطارهای شفاهی نیز در خصوص عدم رعایت اصول و ضوابط ایمنی به هیات مدیره پاساژ رضوان اهواز داده شده بود. این پاساژ رضوان اهواز هیچکدام از اصول و ضوابط و نکات ایمنی را رعایت نکرده بود. فرسوده و مستهلک بودن سیستم برق و دپوی بسیار نامناسب اجناس و کالاها در راهروهای این پاساژ از جمله مواردی بود که موجب گسترش حریق در حادثه آتش‌سوزی روز پنج‌شنبه شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی اهواز با بیان این‌که متاسفانه هیات مدیره این پاساژ به اخطارهای شفاهی و کتبی آتش‌نشانی توجهی نشان ندادند، تصریح کرد: پاساژ رضوان اهواز فاقد سیستم اعلام حریق و همچنین کمترین تعداد کپسول اطفا حریق بوده است. از سوی دیگر دپوی بسیار نامناسب اجناس در این پاساژ که عمدتا مشتقات نفتی مانند منسوجات، لوازم خرازی ، ادکلن و اسپری بودند نیز شرایط بسیار ناایمنی در این پاساژ فراهم کرده بود.

اصناف عمدتا اصول ایمنی را رعایت نمی‌کنند

نجفی بیان کرد:‌ بر اساس ماده 17 قانون اصناف، مراکز تجاری ملزم به رعایت اصول ایمنی هستند اما متاسفانه اصناف عمدتا اصول ایمنی را رعایت نمی‌کنند. مکاتبات متعددی با امور مجامع صنفی اهواز در زمینه لزوم رعایت اصول و ضوابط ایمنی در اهواز داشتیم که متاسفانه هیچگونه همکاری با ما نکردند.

اداره‌ کار مجری و عامل برخورد با مراکز تجاری غیرایمن است

وی در خصوص علت عدم پلمب پاساژ رضوان اهواز به علت رعایت نکردن اصول و ضوابط ایمنی عنوان کرد:‌ بر اساس قانون، وزارت کار مکلف است علاوه بر بازرسی از روند رعایت ضوابط ایمنی در مراکز تجاری با توجه به گزارش‌های سازمان آتش‌نشانی اقدام به بررسی لزوم پلمب مراکز تجاری کند. آتش‌نشانی اهواز نیز گزارش خود را از عدم رعایت اصول و ضوابط ایمنی در پاساژ رضوان اهواز قبلا به اداره‌کل تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان ارسال کرد بود و رونوشتی از این نامه نیز به اداره‌کل امور شهری استانداری خوزستان فرستاده شد.  

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدماتی ایمنی اهواز ادامه داد: طبق قانون، اداره‌ کار مجری و عامل برخورد با مراکز تجاری غیرایمن است. بنابراین سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی اهواز اختیار پلمب پاساژ رضوان به علت عدم رعایت ضوابط ایمنی را نداشت.

خطر آتش‌سوزی در کمین پاساژهای فرسوده و ناایمن اهواز

نجفی با بیان این‌که بیشتر پاساژهای سنتی اهواز به ویژه در مرکز شهر ضوابط ایمنی رعایت نمی‌کنند، گفت: بیشتر پاساژها و مراکز تجاری اطراف پاساژ رضوان اهواز شرایط مشابه این پاساژ دارند و ضوابط و اصول ایمنی را رعایت نمی‌کنند.

در مجموع در اهواز تعداد پاساژها و مراکز تجاری که ضوابط ایمنی را رعایت نمی‌کنند، بسیار زیاد است و خطر مشابه حادثه آتش‌سوزی پاساژ رضوان اهواز در کمین تمام این نوع مراکز تجاری و پاساژها است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha