• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96021206945
  • خبرنگار : 71491

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه خود:

دانشگاه آزاد نمی‌تواند با وزارتخانه های علوم و بهداشت تعامل نداشته باشد

دانشگاه آزاد نمی‌تواند با وزارتخانه های علوم و بهداشت تعامل نداشته باشد

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها در دانشگاه آزاد مدیریت هزینه به درستی صورت نگرفته است، گفت: امیدواریم برنامه‌هایی برای کاهش ریسک درخصوص نگرانی‌هایی که امروز در دانشگاه آزاد وجود دارد، داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، علی محمد نوریان در جلسه معارفه خود به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه از بزرگترین دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی است که با حمایت امام بزرگوار، مقام معظم رهبری و مرحوم آیت‌الله رفسنجانی تاسیس شد و توسعه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری قرار دارد، اظهار کرد: ایشان در صحبت‌های عمومی و خصوصی خود همواره بر نقش و اهمیت دانشگاه و توسعه‌آفرینی آن در منطقه و کشور تاکید داشته‌اند و گام عملی در این راستا انتصاب دکتر ولایتی است که با وجود سمت‌های فراوان اجرایی‌ که داشتند هرگز از حوزه علم غافل نبوده‌اند.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حدود 70 هزار استاد تمام وقت و نیمه‌وقت در دانشگاه آزاد مشغول فعالیت هستند، گفت: دانشگاه آزاد یک میلیون و 600 هزار دانشجو و 6 میلیون فارغ‌التحصیل دارد و بیش از 30 میلیون خانوار ایرانی متاثر از دانشگاه آزاد اسلامی هستند که این مساله در نقش‌آفرینی در فرهنگ و علم کشور بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری و هیات موسس دانشگاه به وضعیت فرهنگی و کرامت انسانی نشان از اهمیتی است که این دانشگاه در سطح جامعه دارد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در بخش‌های زیادی مدیریت هزینه را به درستی انجام نداده است و هزینه‌های بالایی دارد.

وی تاکید کرد: استقرار نظام فرهنگی از طریق مستندسازی تمام فرآیندها در ساختارهای دانشگاه باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: جوان ایرانی با طیب خاطر و رغبت علمی دانشگاه آزاد را برای تحصیل انتخاب کند و ما باید تصویر مثبت علمی در دانشجویان ایجاد کنیم و دانشگاه آزاد باید تبدیل به برند شود.

نوریان گفت: باید فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد از کیفیت بالایی برخوردار باشند و بتوانند صاحب مشاغل شوند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های عمرانی ما در حال حاضر یکپارچه‌سازی است، تصریح کرد: باید مسئولان مربوطه در دانشگاه در این زمینه کار کنند و استفاده از این سیاست‌ها نیاز به برنامه منسجمی دارد.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد نمی‌تواند با وزارت علوم، مجلس و وزارت بهداشت تعامل نداشته باشد و عملکرد موفقی به جای بگذارد و ما در پی این هستیم که این وضعیت‌ها را اصلاح کنیم و یکی از کارهایی که آغاز کرده‌ایم ارتباط با وزارتخانه‌های صنعتی، فنی و عمرانی است.

نوریان تاکید کرد: در آینده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در واحدهای جدید استفاده می‌کنیم و امیدواریم برنامه‌هایی برای کاهش ریسک درخصوص نگرانی‌هایی که امروز برای دانشگاه آزاد وجود دارد، داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha