به گزارش سرویس بازار ایسنا، چهارمین جشنواره «برند محبوب» از نظر مصرفکنندگان در حالی با حضور برندها و نمایندگان جامعه مصرفکننده برگزارشد که هادی اسدی رییس کمیته اجرایی این جشنواره ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دورههای گذشته تصریحکرد در چهارمین نظرسنجی مردمی برند محبوب که با حضور بیش از ٢٤٠٠ برند در ١٤٧ گروه کالا و خدمات برگزار شد و ١٢٧٥٤٩٦ رای از طرف مصرفکنندگان به ثبت رسید و در نهایت ۳۳ برند محبوب معرفی شدند.
محمدناطق، رئیس شورای سیاستگذاری این جشنواره به نقش و جایگاه ویژه مصرفکنندگان به عنوان هواداران مردمی برندها پرداخته و ضمن تاکید بر اهمیت توجه ویژه به آنها در برنامههای اطلاعرسانی برندها، به ارائه پیشنهاداتی برای توسعه ارتباط برندها با هوادارنشان در قالب باشگاه هواداری برندها پرداختند.
وی سپس برنامههای دبیرخانه جشنواره را در جهت اشاعه بیشتر جایگاه برندهای محبوب در جامعه و ایجاد زمینه توجه بیشتر مصرفکنندگان به این شاخص به عنوان یک معیار تصمیمگیری خرید مهم ارائه کرد.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این جشنواره در تشریح اهمیت برند در بازارهای جهانی، به بخش محصولات پتروشیمی اشاره کرد و گفت: همه محصولات پتروشیمی کشور تا سالها با برند بازرگانی پتروشیمی در بازارهای بینالمللی عرضه میشد و جایگاهی ویژه برای خود باز کرده بود، اما با خصوصیشدن این شرکت و حضور شرکتهای پتروشیمی دیگر در بازارهای بینالمللی، آن برند از بین رفت.
موید صدرحسینی افزود: با خصوصیشدن شرکت بازرگانی پتروشیمی، شرایطی پیش آمد که مجموعههای پتروشیمی به طور جداگانه محصولات خود را در بازارهای بینالمللی عرضه کردند و حتی برای رقابت با یکدیگر، قیمتهای خود را شکستند.
عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، نیز از شرایط کنونی و قوانین و مقررات مربوط به بخش تولید انتقاد کرد.
وی که اکنون در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی نیز عضویت دارد، سخنان خود را با طرح این سوال آغاز کرد که «آیا در کشور ما شرایط برای تولیدکنندگان داخلی و خارجی یکسان است»؟
وی گفت: اکنون تولیدکننده ایرانی تسهیلاتی با نرخ سود ۲۵ درصد دریافت میکند؛ در حالی که تولیدکنندگان کشورهای همسایه، از تسهیلاتی با نرخهای سود یک تا سه درصد برخوردارند.
مصری ادامه داد: رتبه ایران در فضای کسب و کار نامناسب است؛ روند دریافت مجوزها و آغاز به کار برای واحدهای تولیدی داخلی نیز سهل و آسان نیست.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: شمار زیاد کارکنان دولت، موجب طولانی شدن مراحل اداری میشود؛ اکنون دولت آمریکا ۸۰۰ هزار، دولت ژاپن ۳۵۰ هزار، دانمارک هشت هزار و دولت ایران سه میلیون نفر کارمند دارد.بی توجهی به برندهای قدیمی و برندسازی در سالهای گذشته موجب شد برخی برندهایِ ایرانی مطرح در بازارهای بینالمللی مانند برند بازرگانی پتروشیمی هشت سال پیش از بین برود و بازار محصولات پتروشیمی کشور را با مشکل روبرو کند ضمن اینکه برند ارج نیز سال گذشته از مدار تولید خارج شد.
همچنین محمود محمدیان رییس کمیته علمی جشنواره نیز دراین مراسم گفت: حساسیت و اهمیت برندینگ در کشور در سطح گفتمان ایجاد شده و خوشبختانه اهمیت محبوبیت برند در حال افزایش است .
وی در ادامه افزود: درمیان شاخصهها و معیارهای متعدد برای اولویتبندی برندها، شاخصه محبوبیت برند از اهمیت بالایی برخوردار است. چون برندها مشروعیت حقیقی خود را از مردم میگیرند.
انتهای پیام
نظرات