• شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96012610338
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدير كل پدافند غيرعامل استانداري سمنان مطرح کرد:

مصون سازي کشور در برابر تهدیدات با عملی شدن"اقتصادمقاومتی، توليد و اشتغال"

مصون سازي کشور در برابر تهدیدات با عملی شدن"اقتصادمقاومتی، توليد و اشتغال"

ایسنا/سمنان ‌مديركل پدافند غيرعامل استانداري سمنان از "تحقق توليد و اشتغال"به عنوان نوعی مصونيت سازي کشور در برابر تهدیدات و راهبرد پدافند غيرعامل در سال جدید نام برد.

‌به گزارش ا‌یسنا‌، ایرج کارخایی در جلسه رابطين پدافند غيرعامل فرمانداري هاي استان با توجه به نامگذاري سال ۹۶ بعنوان سال "اقتصاد مقاومتي، اشتغال و توليد" از سوي مقام معظم رهبري تحقق و اجراي شعار سال را در راستاي برنامه‌ها و اهداف پدافند غيرعامل برشمرد و افزود: تاكيدات مقام معظم رهبري و همچنين نامگذاري سال‌هاي اخير توسط ايشان با مضامين اقتصاد مقاومتي پيام واضح و روشني به همگان در خصوص برنامه ريزي دشمن در اين حوزه بوده و از سوي ديگر اهميت مصون سازي و كاهش آسيب پذيري در اين زمينه را دوچندان كرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اينكه پدافند غيرعامل يعني مصونيت سازي كشور در مقابل انواع تهديدات دشمنان و اقداماتي كه اثر تهديدات را كاهش مي‌دهد بي شك الگو قرار گرفتن شعار سال به عنوان اقتصاد مقاومتي و تلاش جدي براي رونق توليد و ايجاد اشتغالزايي نوعي مصونيت سازي و حفظ و حراست از سرمايه‌ها و دستاوردهاي جامعه اسلامي است كه در راستاي راهبردهاي پدافند غيرعامل گنجانده مي‌شود.

مديركل پدافند غيرعامل استانداري سمنان با اشاره به سفر رئيس جمهوري به استان سمنان از آن به عنوان سفری با دستاوردها و بركات مهم و موثري براي استان سمنان خواند، خاطرنشان کرد: بنابر سخنان رييس جمهور مهمترين وظيفه همگاني ما در این بخش، بسترسازي براي حضور حداكثري، بانشاط و با شور عموم مردم در پاي صندوق هاي راي در انتخابات ۲۹ ارديبهشت امسال است و بر اين اساس هر چقدر مشاركت آحاد مردم همه جانبه و گسترده باشد.

وی گفت: نظام مقدس جمهوري اسلامي در مقابل توطئه‌ها و تهديدات دشمنان بیشتر مصون مي‌ماند و به نوعي جامعه اسلامي بيمه مي‌شود. بنابراين همه بايد تلاش وافري داشته باشند براي ايجاد بستر و زمينه حضور اقشار مختلف مردم در انتخابات كه اميد است با مشاركت بالا و شكوهمند انتخابات برگزار شود.

این مقام مسئول مهمترين وظيفه رابطين پدافند غيرعامل فرمانداري‌ها را در شهرستان ها رصد، پايش و شناسايي انواع تهديدات برشمرد و افزود: رابطین باید با دقت و توجه لازم همه تهديداتی كه مي‌‌تواند آسیب زا باشد را ‌پيگيري و به موقع به پدافند غيرعامل استانداري منتقل کنند.

كارخایي به تنوع آب و هوا، ظرفیت‌های كشاورزي، كمبود آب ، ورود و خروج محصولات مختلف دامي و غذايي و آلاينده‌هاي زيستي در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: يكي از تهديدات مهم كه بايد به صورت مداوم و موثر مورد بازبيني و پايش قرار گيرد، تهديدات زيستي است.

مديركل پدافند غيرعامل استانداري سمنان ادامه داد: انتظار مي‌رود مسائل مرتبط با پدافند زيستي در دستور كار رابطين و شوراي پدافند غيرعامل شهرستان ها قرار گیرد.

كارخایي ضمن تشكر از اقدامات رابطين و همكاران اداره كل در سال گذشته بر لزوم فرهنگ سازي و نهادينه سازي پدافند غيرعامل در سطح استان تاکید کرد و گفت: تلاش در راستای فعال سازي قرارگاه زيستي استان، استفاده از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي مراكز علمي و تخصصي، تشكيل منظم جلسات شوراي پدافند غيرعامل استان و شهرستان‌ها و كارگروه‌هاي تخصصي، اجراي برنام‌هاي آموزشي و برگزاري رزمايش‌هاي مختلف، پيگيري استقرار مولدهاي برق اضطراري در مراكز مهم استان، ترويج گفتمان پدافند غيرعامل با استفاده از ابزارها و شيوه‌هاي اطلاع‌رساني، تهيه پيوست پدافندي طرح‌ها و پروژه‌هاي مهم استان و رعايت الزامات و ملاحظات پدافند غيرعامل، طبقه بندي مراكز و تاسيسات حساس و مهم استان و نظارت در تامين امنيت فضاي سايبري استان و...از برنامه‌هاي اولويت دار پدافند غيرعامل در سال ۹۶ است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha