به گزارش خبرنگار ایسنا، عباس آخوندی امروز در مراسم افتتاح کنارگذر غربی کرمانشاه با اشاره به شروع ساخت این پروژه از سال ۱۳۸۶، گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته این پروژه امروز به طول ۲۳ کیلومتر به بهرهبرداری رسید که با افتتاح آن از ترافیک و تصادفات درون شهری کرمانشاه کاسته خواهد شد و ترافیک ترانزیتی عملا وارد شهر کرمانشاه نمیشود.
وی با بیان اینکه این کنارگذر بخشی از کریدور میاندوآب-کرمانشاه است، گفت: باید نگاه بلندتری به این کریدور داشته باشیم، زیرا بخش اعظم جمعیتی کشور در کوهپایههای زاگرس ساکن هستند و توسعه در این منطقه باید از اهداف مهم ملی باشد.
آخوندی تصریح کرد: نزدیکترین راه ارتباط اروپا با خلیج فارس ایران، کریدور شمال به جنوب غرب ایران است که از مرز بازرگان شروع شده و با عبور از میاندوآب، سنندج، کرمانشاه و خرم آباد به بندر امام (ره) میرسد.
وی افزود: علاوه بر کوتاهی مسیر، این محور بخش اعظم جمعیتی کشور را نیز داراست و در جهت توسعه ملی میتواند موجب اتصال ما به شبکه راههای منطقهای و بینالمللی باشد.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: قطعا توسعه این محور میتواند بهبود کیفیت ساکنان آن را از هر جهت تضمین کند و باید فراتر از این ۲۳ کیلومتر را نگاه کنیم، زیرا این محور میتواند نقش ملی و فراملی داشته باشد.
آخوندی از بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه به عنوان کریدور توسعه غرب ایران یاد کرد و افزود: طول این مسیر ۴۵۰ کیلومتر است که تمامی قطعات آن از جهت پیمانکار تعیین تکلیف شدهاند و کار در تمامی قطعات آن در حال انجام است.
وی افزود: محور دیگری که بسیار برای ما حائز اهمیت است، محور هرسین به سمت نورآباد است که کرمانشاه را به صورت چهار خطه به استان لرستان متصل میکند و عملا حلقه مفقوده کریدور شماره ۱۰ ایران (مرز بازرگان-بندر امام) محسوب میشود و در حال برنامه ریزی برای احیای عملیات این کریدور هستیم.
آخوندی از کریدور شمال به جنوب غرب به عنوان کریدور تمدن ایران شهری یاد کرد و افزود: این کریدور از گذشته همواره نقش مهمی در توسعه تمدن ایران شهری داشته و معتقدیم هنوز ظرفیت بسیاری بزرگی برای توسعه آینده ایران در تمامی حوزههای اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی دارد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فعلا ساخت جادهای این کریدور در دست اقدام است، گفت: در آینده برای توسعه ایران باید برای احداث کریدور "ریلی" در این مسیر نیز فکری شود، هرچند که منابع ملی بسیار زیادی میطلبد.
آخوندی یادآور شد: این کریدور در استان کرمانشاه با کریدور شرق به غرب که تهران را به کرمانشاه و از آنجا به کشور عراق متصل میکند نیز تلاقی دارد و این امر کرمانشاه را باز هم در مرکزیت توسعه غرب ایران قرار میدهد.
وی افزود: در همین راستا اهمیت تاریخی کرمانشاه باز هم به کمک این کریدور بیش از پیش آشکار شده و کرمانشاه را همواره در محوریت توسعه غرب کشور قرار میدهد.
انتهای پیام
وزیر راه و شهرسازی:
مسیر توسعه از غرب ایران میگذرد
وزیر راه و شهرسازی از کریدور میاندوآب-کرمانشاه به عنوان کریدور توسعه غرب ایران یاد کرد و افزود: برای توسعه و به ویژه غرب ایران باید برای برای احداث کریدور ریلی در این محور اقدام شود.
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات