• یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95122214393

جانشین احتمالی پارک‌ گئون های: کره جنوبی تاریخ جدیدی پیش رو دارد

در حالی که صدها نفراز مردم کره جنوبی برای اعلام حمایت خود از رئیس جمهوری مخلوع این کشور در مقابل خانه وی تجمع کردند، پیشتاز جانشینی پارک گئون های، رییس جمهوری استیضاح شده، با اشاره به اینکه کشور در حال نوشتن "تاریخ جدیدی" است، خواستار اتحاد مردم شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری هند، دادگاه قانون اساسی کره جنوبی روز جمعه رای پارلمان برای استیضاح پارک گئون های را تایید کرد و بدین وسیله وی به خاطر رسوایی فساد به همراه یکی از دوستان نزدیکش، از سِمَت خود برکنار شد.

انتخابات ریاست جمهوری ظرف 60 روز پس از صدور حکم برگزار خواهد شد، خبرهای رسانه‌ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد تاریخ انتخابات 9 می خواهد بود.

برنده احتمالی این انتخابات "مون جائه این"، رهبر سابق لیبرال حزب دموکراتیک است که از 36 درصد حمایت عمومی برخوردار است.

مون جائه این، در کنفرانس خبری امروز (یکشنبه) گفت: اگرروشنایی یک شمع ما را تا به اینجا رسانده است اکنون باید برای رسیدن به پیروزی کامل با هم تلاش کنیم.

وی ادامه داد: کره جنوبی با تغییر رژیم حکومتی، تاریخی جدید خواهد ساخت.

پارک گئون های که اولین رییس جمهوری منتخبی است که از کار برکنار می‌شود تا زمانی که کارگران محل سکونت شخصی وی را تعمیر و آماده کنند در محل سکونت مخصوص رییس جمهوری می‌ماند.

در همین حال طبق تصاویر تلویزیون کره جنوبی صدها نفر از هواداران پارک گئون های با در دست داشتن پرچم‌هایی در حمایت وی بیرون خانه او در سئول جنوبی تجمع کردند. به گزارش خبرنگاران وی احتمالاً پست ریاست جمهوری را روز دوشنبه ترک خواهد کرد.

مون جائه این، با گفتن این که بیرون کردن پارک گئون های از محل سکونتش در کاخ ریاست جمهوری در حالی که خانه شخصی وی هنوز آماده نشده بی رحمانه است، به پارک گئون های هشدار داد که از هرگونه تلاشی برای از بین بردن اسناد دولتی قبل از خروج از ریاست جمهوری اجتناب کند.

پارک گئون های با دادن اجازه مداخله در امور دولتی به چوئی سون سیل، دوست نزدیکش و نقض قوانین مربوط به فعالیت پرسنل دولتی، مرتکب قانون شکنی شد. طبق حکم دادگاه مصونیت قضایی پارک گئون های به عنوان رییس جمهور لغو شد.

وی در حال حاضر به اتهام ارتشا و ارائه حمایت سیاسی به شرکتهایی که به چوئی سون سیل نفع می‌رساندند، مظنون قضائی است.

وی ماهها از بازجویی توسط دادستانهایی که مسئول تحقیق در زمینه این رسوایی بودند، سر باز زده بود.  حالا احتمالاً پس از ترک کاخ ریاست جمهوری دیگر این امکان برای وی وجود نخواهد داشت و در صورت عدم حضور در جلسات دادگاه به طور رسمی دستگیر خواهد شد. گزارشها حاکی از آن است که دادستانها در حال بررسی وضع ممنوعیت سفر او به خارج از کشور هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha