• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95121610598

اقدامات قانونی کره‌جنوبی علیه مخالفت چین با استقرار تاد

طبق اعلامیه‌ای که دولت کره جنوبی منتشر کرده است، این کشور با توجه به اقدامات متعدد چین برای منصرف کردن سئول از استقرار سامانه پدافند موشکی تاد، در حال آماده شدن برای اقدام قانونی بین‌المللی علیه پکن است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، هر دو جناح سیاسی کره جنوبی اقدام چین مبنی بر ابلاغ دستور توقف فروش پکیج مسافرتی به مقصد کره جنوبی در پنجشنبه گذشته را محکوم کردند. قبل از این اقدام نیز رسانه‌های رسمی چین پیشنهاد کرده بودند که کلیه مناسبات متقابل چین و کره جنوبی می‌تواند قطع شود.

هوانگ کیو-آهن، رییس جمهور موقت کره جنوبی روز جمعه تاکید کرد که برنامه استقرار سیستم تاد طبق برنامه ریزی قبلی انجام می شود. این به این معنی است که به رغم نگرانی‌های چین درباره سواستفاده واشنگتن از این سیستم به عنوان یک ابزار جاسوسی، کار استقرار سیستم ضد موشکی تاد احتمالاً تا قبل از ماه می انجام خواهد شد.

این اقدام سئول با تبعاتی همچون از دست دادن میلیاردها دلار درآمد توریسم کشور و پذیرش فشارهای چین بر روی شرکتهای کره جنوبی و بایکوت محصولات رایج کره جنوبی همراه خواهد بود.

جو هیونگ-هوان، وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی در این رابطه گفت، دولت اقدامات قانونی بین‌المللی لازم را علیه نقض احتمالی قوانین سازمان تجارت جهانی و موافقت نامه تجارت آزاد سئول – پکن به وسیله چین، انجام خواهد داد.

در اطلاعیه وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی آمده است که دولت عملکردهای تلافی جویانه را از نزدیک در حال بررسی دارد و با هرگونه ضرر و زیان و تبعیضی که شرکتهای کره جنوبی به واسطه عملکرد چین متحمل شوند،  برخورد خواهد کرد.

سفارت سئول در چین روز شنبه اعلام کرد که تیمی برای کمک و حمایت از افراد و شرکتهایی که ممکن است به خاطر اقدامات چین برای مقابله با استقرار تاد، متحمل ضرر و زیان شده باشند، تشکیل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha