• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95121509834
  • خبرنگار : 71496

خط‌مشی جدید حماس اعلام شد؛ تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 1967 و به رسمیت نشناختن اسرائیل

خط‌مشی جدید حماس اعلام شد؛ تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 1967 و به رسمیت نشناختن اسرائیل

یک عضو ارشد حماس بخش‌هایی از دکترین سیاسی جدید این جنبش را اعلام کرد که در آن بر تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای 1967 میلادی و پایتختی قدس شرقی و البته بدون به رسمیت شناختن اسرائیل تاکید شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، احمد یوسف، یکی از رهبران جنبش حماس درباره برنامه‌هایی که در ماه جاری میلادی یا ماه آتی با انتخاب رهبر جنبش رسما تصویب خواهند شد، گفت: این برنامه شامل موافقت حماس با تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای چهارم ژوئن 1967 میلادی و پایتختی قدس شرقی و البته بدون به رسمیت شناختن اسرائیل و یا عقب‌نشینی از بخشی از اراضی فلسطینی‌ها و حق پناهجویان در بازگشت به وطنشان است.

یوسف افزود: برنامه‌ جدید حماس شامل اصلاحاتی "مثبت" در موضعگیری جنبش نسبت به مقاومت مردمی،‌ کشور فلسطین، طرف‌های بین‌المللی و کشورهای عربی و اسلامی است.

این رهبر حماس ادامه داد: میان یهیودیت به عنوان یک گرایش مذهبی و اشغالگری و طرح صهیونیستی تفاوت وجود دارد. همچنین مسیحی‌ها در فلسطین به عنوان عنصری ملی شناخته می‌شوند و منافع و تهدیدات ما یکی است.

یوسف درباره آینده روابط میان حماس و سازمان آزادی‌بخش فلسطین به مساله وجود رویکردی بهتر برای این سازمان به عنوان دستاوردی ملی که باید از آن حفاظت شود،‌ اشاره کرد و گفت: این رویکرد باید دربرگیرنده همه گروه‌ها و حافظ حقوق و اصول ملی ما باشد.

وی فاش کرد:‌ در دکترین جدید جنبش بر این نکته تاکید شده که درگیری با اشغالگران و صیهونیسم تنها در داخل فلسطین است و در مورد کل یهودی‌ها نیست.

یوسف در ادامه تاکید کرد که حماس هرگز از هیچ‌ یک از اشکال مقاومت مسالمت‌آمیز و با مسلحانه که حق مشروع فلسطینی‌ها است، دست نخواهد کشید.

وی درباره رابطه حماس با دیگر جنبش‌های فلسطینی و اسلامی با تاکید بر اینکه گروه‌های تروریستی مانند داعش تنها جنبش‌هایی برای تخریب چهره اسلام و مسلمانان بوده و به جایگاه مساله فلسطین ضربه می‌زنند، گفت: همکاری حماس با سایر جنبش های اسلامی جهان در راستای جلب حمایت‌های معنوی، تاکید بر روابط تاریخی و پیروزی ملت فلسطین است و حماس به غیر از تلاش‌ها و اقدامات مشترکی که در راستای حمایت انسانی از مردم فلسطین است، ارتباطات سازمانی و یا اداری با سایر جنبش‌ها ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha