• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95120905682
  • منبع : نمایندگی گیلان

دبیر ستاد تسهیلات سفر گیلان:

سال 96 سال توسعه گردشگری در گیلان است

سال 96 سال توسعه گردشگری در گیلان است

ایسنا/گیلان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به تاکید استاندار گیلان که سال 96 را سال توسعه گردشگری بیان کرده است، گفت: با نگاهی که دکتر نجفی به مبحث گردشگری دارد ما امیدواریم شاهد جهشی بزرگ در گردشگری توسعه استان باشیم.

به گزارش ایسنا، رضا علیزاده در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد تسهیلات سفر و شورای روابط عمومی‌ها در سالن اجتماعات استانداری گیلان که با حضور رضا علیزاده دبیر ستاد تسهیلات سفر گیلان برگزار شد، با اشاره به نزدیکی ایام نوروز در این جلسه اظهار کرد: ما در استان گیلان در هر فصلی از سال شاهد حضور مسافران زیادی هستیم و حضور گردشگران و مسافران در این استان تنها به ایام نوروز و تابستان ختم نمی شود.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر راه های ارتباطی با بازگشایی آزاد راه بهتر شده و هم امکانات گردشگری در این استان توسعه یافته است. بخش قابل ملاحظه ای از معیشت مردم استان ما به گردشگری وابسته است و استراتژی استان بر پایه گردشگری بنا شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: توسعه گردشگری سبب برون رفت از مشکلات اقتصادی و اجتماعی می شود و بر این اساس نوروز فرصت خوبی برای جذب هرچه بیشتر مسافر و گردشگر به این استان است.

وی با بیان اینکه شعار سال جدید نوروز 96 نوروزی متفاوت است، تاکید کرد: ما باید در نوروز 96 با ارائه خدمات مناسب تر از گذشته، تفاوت ملموسی را به مسافرانی که گیلان را مقصد سفر خود انتخاب می کنند ، نشان دهیم.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی گیلان از ثبت نوروز در یونسکو خبر داد و گفت: ما در تلاش هستیم نوروز ایرانی را که نشانه مهرورزی است براساس قومیت‌ها به شکل های مختلف برگزار می شود را با نام نوروز ایرانی ثبت جهانی کنیم.

وی از همه مسئولین روابط عمومی عضو ستاد اجرایی خدمات سفر  گیلان خواست تا با نوآوری در اطلاع رسانی، مستند سازی اطلاعات و هماهنگی در یکپارچه سازی آمار این اداره کل را یاری کنند تا در حق استان گیلان اجحاف نشود.

حمید رضا آذر پور، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اساس شکل گیری ستاد خدمات سفر در کشور اظهار کرد: هدف اصلی این ستاد ارائه خدمت هرچه بهتر و بیشتر به مسافران و گردشگران است. توسعه گردشگری تنها راه برون رفت از مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

سلمان شاه محمدی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت 21 هزار هنرمند صنایع دستی در گیلان گفت: هنرمندان گیلان در 80 رشته مختلف تولیدات صنایع دستی خود را به بازار عرضه می کنند. از صنایع دستی به عنوان خاطره سفر یادگار نام برده می شود.

وی همچنین از راه اندازی بازار محلی پنجشنبه بازار در رشت خبر داد و گفت: بازار مج در مرکز شهر رشت در ایام نوروز افتتاح می شود و تلاش داریم این بازار را در کل سال دائمی کنیم.

شاه محمدی با اشاره به برپایی غرفه های عرضه صنایع دستی در ورودی شهرستان ها در ایام نوروز اظهار کرد: 60 غرفه در سراسر استان در ایام نوروز به عرضه صنایع دستی به مسافران خواهند پرداخت و علاوه بر آن 345 فروشگاه صنایع دستی در سطح استان مشغول فعالیت هستند و علاوه بر آن در ایام نوروز شرایطی را فراهم کرده ایم تا 20 کارگاه تولیدی میزبان تورهای گردشگری باشند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز 2000 قطعه صنایع دستی به مسافرانی که گیلان را مقصد سفر خود انتخاب کنند، اهدا می‌شود.

شاه محمدی همچنین از آموزش زنده  10 رشته صنایع دستی از طریق صدا وسیمای گیلان خبر داد.

یوسف گلشن، مسئول روابط عمومی استانداری گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نوروز جشن بازگشت به طبیعت است،گفت: نوروز عصاره ای از فرهنگ و تمدن ایران و تکرار زیبای طبیعت است. با توجه به حوادث ناگواری که در پایان سال شاهد بودیم نیاز است هریک از ما که از اعضای ستاد خدمات سفر هستیم شرایط را برای برگزاری نوروزی پرنشاط برای مردم فراهم کنیم.

گلشن با اشاره به انتخابات پیشرو اظهار کرد: مهمترین نکته که باید مد نظر همه ما باشد مشارکت حداکثری مردم در انتخابت است و این مهم در گرو رضایت مندی مردم از ما خادمین است و چه خدمتی بهتر از اینکه بتوانیم دل هموطنانمان را در نوروز شاد کنیم و خاطره ی سفر خوشی را برای آنان رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه استاندار گیلان سال 96 را سال گردشگری نامگذاری کردهاند، گفت: با توجه به ظرفیت های بالای گردشگری که در استان وجود دارد و تاکید استاندار وظیفه ما روابط عمومی ها سنگین تر می شود. کانال تلگرامی استانداری گیلان در ایام نوروز علاوه بر خبرهای استانداری خبرهای مرتبط با نوروز و فعالیت های دستگاههای عضو این ستاد را نیز منتشر می کند. ما روابط عمومی ها می توانیم با اطلاع رسانی درست و به موقع جلوی بساری از نارضایتیها و انتقادات را بگیریم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha