• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95112014043
  • خبرنگار : 71443

نماینده روسیه در سازمان ملل:

لفاظی‌های اخیر آمریکا علیه ایران تحت تاثیر احساسات است، نه واقعیات‌

لفاظی‌های اخیر آمریکا علیه ایران تحت تاثیر احساسات است، نه واقعیات‌

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه ایران ممنوعیتی در انجام آزمایش‌های موشکی ندارد، گفت: امیدوار است تنش در روابط دولت جدید آمریکا با ایران و چین منجر به یک رویارویی جدی در عرصه بین‌المللی نشود.

به گزارش ایسنا، ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه راشاتودی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا که ایران را کشور شماره یک تروریستی خوانده بود، به نقش کلیدی و فعال ایران در جنگ علیه داعش اشاره کرد و گفت: واشنگتن و مسکو بر سر یکسری مسائل دیدگاه‌های کاملا متفاوتی دارند که شامل این نقش ایران می‌شود.

وی در ادامه گفت: من بر این باورم که برخی لفاظی‌های اخیر آمریکا علیه ایران تحت تاثیر احساسات است، نه واقعیت‌های سخت و سرد و سیاستگذاری‌های منطقی. در زندگی بین‌المللی شما باید میان احساسات ، آنچه می‌خواهید ببینید و آنچه حق دارید از کشوری دیگر انتظار داشته باشید تفاوت قائل شوید.

چورکین تصریح کرد: این فریادها علیه آزمایش موشک بالستیک در ایران؛ من بسیار شگفت‌زده شدم وقتی شنیدم که حتی کارشناسان آمریکایی آن را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خواندند. این ممنوعیت‌ها در گذشته وجود داشت اما همه آنها لغو شده‌اند.

این مقام روسی تاکید کرد: قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل تنها از ایران می‌خواهد تا موشک‌های بالستیک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند را آزمایش کند و هیچ چیز را ممنوع نکرده است. به علاوه اینکه چنین ظرفیتی اگر هم وجود داشته باشد پیش از هر اتهامی باید ثابت شود.

چورکین یادآور شد: این تنها یک درخواست ایران است نه یک ممنوعیت بنابراین شما به طور فنی و قانونی نمی‌توانید بگویید که نقض یک ممنوعیت اتفاق افتاده است.

وی همچنین درباره افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا، گفت که بر این باور است این تنش‌های کنونی میان ایران و واشنگتن به یک مناقشه نظامی تمام عیار منجر نخواهد شد اما می‌تواند بر روابط روسیه و آمریکا تاثیر بگذارد.

وی گفت: پیچیدگی‌های بسیار زیاد و مسائل متعددی وجود دارد که می‌تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند از جمله مشکلاتی که ممکن است بر روابط مسکو واشنگتن تاثیرگذار باشد.

دولت ترامپ روز جمعه در واکنش به آزمایش موشکی در ایران تحریم‌هایی جدید علیه این کشور وضع کرد. نیکی میلی نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز این اقدام را غیرقابل قبول دانست و گفت که واشنگتن به این اقدامات پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha