• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95111812690
  • خبرنگار : 71457

نشست مخالفان سوری در ریاض برای فرستادن هیاتی فراگیر به ژنو

نشست مخالفان سوری در ریاض برای فرستادن هیاتی فراگیر به ژنو

منابع نزدیک به شورشیان سوری اعلام کردند که مخالفان دولت سوریه به زودی نشستی دو روزه در ریاض خواهد داشت تا حد امکان هیاتی متشکل از همه گروه‌های مخالف سوری را به نشست ژنو بفرستند.

به گزارش ایسنا، منابعی در میان مخالفان سوری در مصاحبه با القدس العربی با بیان این مطلب، اعلام کردند که این نشست برای تشکیل هیاتی متشکل از تمامی گروه‌های نظامی و گروه‌های سیاسی مخالف دمشق خواهد بود. نشست ژنو 20 ماه میلادی جاری برگزار می‌شود.

مخالفان می‌گویند در این هیات برای نخستین بار نمایندگانی از جناح‌های مختلف مخالفان سوری (اعم از مخالفان مورد حمایت روسیه، مخالفان داخلی، و مخالفان مورد حمایت ترکیه و مخالفان تحت حمایت عربستان) حضور خواهند داشت و پیش بینی می‌شود که "رنده قسیس" از نمایندگان مخالفان در نشست آستانه و "الیان سعد" از گروه مورد تایید روسیه و "احمد الجرباء" از مخالفان مورد حمایت ترکیه و غرب انتخاب شوند و این هیات به ریاست "ریاض حجاب"، رئیس هیات عالی مذاکرات که تحت حمایت عربستان است، باشد.

منابع تصریح کردند که طرف ترکی در نشست‌های پیشین آنکارا تلاش کرد و همچنان تلاش می‌کند تا مانع مشارکت صالح مسلم و گروهش (نیروهای کرد سوریه) در مذاکرات ژنو شود.

بر اساس این گزارش، طرف روسی هم در تلاش است تا هیات عالی مذاکرات را به حاشیه براند و آنها ترجیح می‌دادند تا هیاتی از گروه‌های شبه نظامی مخالفان تشکیل شود و انس العبده، رئیس ائتلاف مخالفان و ریاض حجاب فقط به شکل شخصی و نه به عنوان نماینده یک گروه در نشست حاضر شوند.

منابع مذکور افزودند که پیش بینی می‌شود که در هیات مخالفان از میان شخصیت‌های نظامی مخالف در ژنو محمد علوش و اسامه ابو زید حضور داشته باشند.

این منابع خاطرنشان کردند که مشارکت قدری جمیل از سوی مخالفان داخلی هم امری بعید نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha