• پنجشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95111409734
  • خبرنگار : 71402

اکثر فرانسوی‌ها می‌خواهند فیون از انتخابات کنار برود

اکثر فرانسوی‌ها می‌خواهند فیون از انتخابات کنار برود

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، ۶۹ درصد از فرانسوی‌ها می‌خواهند که فرانسوا فیون از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری کنار بکشد. محبوبیت فیون در پی اتهامات مربوط به "شغل جعلی" همسرش به شدت لطمه خورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نظرسنجی موسسه نظرسنجی "هریس اینتراکتیو" که امروز پنج‌شنبه منتشر شد، همچنین نشان می‌دهد آلن ژوپه از محبوبیت بیشتری برخوردار است و برای جایگزینی فرانسوا فیون ارجحیت بیشتری میان رای‌دهندگان دارد. فیون نخست‌وزیر سابق فرانسه به عنوان نامزد حزب راستگرای جمهوری خواه فرانسه در رقابت‌های انتخاباتی شرکت دارد.

طبق این نظرسنجی که اول فوریه انجام شد، ۲۹ درصد باور دارند که اگر فیون نامزد بماند، حزب جمهوری‌خواه در انتخابات برنده می‌شود اما ۵۷ درصد معتقدند که فیون باید توسط شخصی دیگر جایگزین شود.

فیون اخیرا مخالفانش در دولت را به ایجاد یک رسوایی با هدف کنار زدن او از انتخابات متهم کرد. نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که محبوبیت او برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به شدت کاهش یافته است.

نخست‌وزیر سابق فرانسه زمانی به دردسر افتاد که هفته‌نامه فرانسوی‌زبان «لو کانار آنشنه» گزارش داد، فرانسوا فیون به همسرش پنلوپ فیون برای کار انجام نشده ۵۰۰ هزار یورو پرداخت کرده است.

در همین حال قرار است تلویزیون فرانسه مصاحبه‌ای را از همسر فرانسوا فیون پخش کند که در آن خانم فیون گفته است که او هرگز مشاور پارلمانی همسرش نبوده است. گفته شده که این مصاحبه مربوط به 10 سال پیش است. فرانسوا فیون در حال حاضر با ادعاهایی مبنی بر استفاده از پول مالیات‌دهندگان فرانسوی به همسرش روبرو است. گفته شده که او ده‌ها هزار یورو به همسر بریتانیایی‌اش پرداخت کرده، با این ادعا که او به عنوان مشاور پارلمانی برایش کار می‌کرده است.

پلیس فرانسه هم اخیرا از آنها بخاطر تقلب در استفاده از منابع عمومی تحقیق کرده است. آقا و خانم فیون، این اتهامات را رد می‌کنند.

چندین نفر از هم حزبی‌های فرانسوا فیون از او خواسته‌اند که به عنوان نامزد این حزب از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری کناره‌گیری کند. فرانسوا فیون تا همین اواخر، شانس اصلی حزب راست میانه برای بردن انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال جاری بود اما نظرسنجی‌ها حاکی از کاهش محبوبیت او دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha