• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95111208048
  • خبرنگار : 71477

اعتراضات گسترده در انگلیس علیه فرمان جنجالی ترامپ

اعتراضات گسترده در انگلیس علیه فرمان جنجالی ترامپ

هزاران تن از مردم انگلیس در این کشور برای اعتراض به دستور ممنوعیت سفر رئیس‌جمهور آمریکا به خیابان‌ها آمده و دست به راهپیمایی زدند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، همزمان با حضور هزاران تن از مردم انگلیس در خیابان‌های وایت هال و داونینگ استیریت در وست مینستر لندن، اعضای پارلمان جلسه فوق‌العاده‌ای را درخصوص دستور اجرایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای ممنوع الورود کردن مهاجران برگزار کردند.

این راهپیمایی در مقابل دفتر ترزا می، نخست وزیر انگلیس برگزار شد و فعالان پلاکاردهایی را حمل و شعارهایی را علیه این ممنوعیت سر دادند.

معترضان در این راهپیمایی شعارهایی چون "با نازی‌ها دست ندهید"، "نه به نژادپرستی، نه به ترامپ" و "شرم بر تو باد ترزا می" سر دادند.

دستور دونالد ترامپ که مهاجران از هفت کشور مسلمان را از ورود به آمریکا منع می‌کند، واکنش‌های شدیدی در سراسر جهان داشت. این دستور درخصوص پناهجویانی که قصد ورود به آمریکا را دارند نیز اعمال می‌شود.

منتقدان این ممنوعیت را به عنوان "اسلام هراسی" توصیف کرده‌اند اگرچه ترامپ تاکید دارد که این دستور یک اقدام "احتیاطی لازم" برای "حفاظت" از شهروندان آمریکایی دربرابر "تروریسم" است.

دایانا ابوت، وزیر کشور دولت سایه انگلیس به معترضان گفت: من از طرف جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر اینجا آمده‌ام‌. دونالد ترامپ تنها چند روز است که رئیس‌جمهور شده اما ببینید که چه کارهایی انجام داده است.

وی افزود: ما باید در برابر اسلام هراسی و قربانی کردن مسلمانان مقاومت کنیم. ما باید در برابر این اقدامات خواه در آمریکا خواه در انگلیس مقاومت کنیم.

در همین حال شامی چاکرابارتی، دادستان کل دولت سایه انگلیس نیز به معترضان گفت: جمع شدن ما در اینجا هم‌بستگی و ناراحتی‌مان را نشان می‌دهد. آمریکا چراغ راه دموکراسی و صلح است اما اقدامات ترامپ اساس جامعه آمریکا را برهم خواهد زد. من از همگان می‌خواهم تا در برابر تمامی اقدامات نژادپرستانه و بیگانه هراسی مقاومت و مخالفت کنند.

ظرف ۲۴ ساعت گذشته طوماری که از اعضای پارلمان انگلیس می‌خواهد تا سفر رسمی ترامپ به انگلیس در اواخر سال جاری میلادی را لغو کند، از طرف بیش از یک میلیون تن امضا شده است. با این حال یکی از سخنگویان ترزا می گفت: دفتر نخست وزیری انگلیس قصد ندارد دعوت از ترامپ را لغو کند.

در همین حال معترضان در منچستر واقع در شمال غرب انگلیس نیز به خیابان‌ها آمده و شعارهایی چون "نه به سفر رسمی" و "پناهجویان در اینجا استقبال می‌شوند" سر دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha