• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95111107516
  • خبرنگار : 71415

امتناع دوست رئیس جمهور معلق شده کره جنوبی از حضور در جلسه بازجویی

امتناع دوست رئیس جمهور معلق شده کره جنوبی از حضور در جلسه بازجویی

دوست اسرارآمیز رئیس جمهور استیضاح شده کره جنوبی و متهم شماره یک رسوایی فساد در دولت او امروز (دوشنبه) از حضور در جلسه بازجویی که به درخواست تیم تحقیقات درباره این پرونده قرار بود انجام شود خودداری کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، تیم دادستان‌های ویژه تحت رهبری پارک یونگ سو، در حال برنامه ریزی برای صدور یک حکم بازداشت دیگر به منظور بازجویی از چوی سون سیل، دوست صمیمی پارک گئون های، رئیس جمهور استیضاح شده کره جنوبی است تا روند تحقیقات را سریعتر سازد.

اوایل ماه ژانویه چوی سون سیل تیم تحقیقات این پرونده را متهم به تلاش برای اخذ "اعتراف اجباری" از او در خصوص همدست بودن با پارک گئون های در زمینه نقض هنجارها کرد.

چوی حدود یک ماه است که اجازه به بازجویی شدنش از سوی بازرسان تحقیقات را نمی‌دهد.

رسوایی سیاسی مربوط به این پرونده ماه اکتبر ۲۰۱۶ بالا گرفت. در آن زمان رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند پارک گئون های در دوره ریاست جمهوری خود به دوستش چوی سون سیل که هیچ سمت رسمی نداشته اجازه به اعمال نفوذ در تصمیم‌های دولتی و ویرایش متن سخنرانی هایش را داده است. چوی متهم شده به این که شرکت های تجاری بزرگ کره جنوبی را تحت فشار قرار می‌داده و از آنها اخاذی می‌کرده است.

چوی سون سیل از اواخر اکتبر در زندان است و محاکمه وی از مدتی قبل آغاز شده است. وی به سوء‌استفاده از قدرت و تلاش برای کلاهبرداری متهم شده است.

چوی سون سیل متهم است که با فشار از شرکت‌های بزرگ کره جنوبی خواسته تا به بنیادهایی که از سیاست‌های رئیس جمهور این کشور حمایت می‌کنند، کمک مالی اعطا کنند.

پارک گئون های ۶۴ ساله متهم به همدستی با چوی سون سیل برای اعمال فشار و شرکت‌های بزرگ مثل "سامسونگ" به منظور مشارکت در بنیادهای غیرانتفاعی حامی ابتکار عمل‌های ریاست جمهوری شده است.

پارلمان کره جنوبی در تاریخ ۹ دسامبر رای به استیضاح پارک گئون های در ارتباط با این رسوایی داد. از آن زمان به دادگاه عالی کره جنوبی شش ماه وقت داده شد تا درباره تایید این استیضاح تصمیم گیری کند. درصورتی که حکم این دادگاه به تایید باید برسد، در عرض دو ماه در کره جنوبی انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha