• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95111006776
  • خبرنگار : 71132

پزشکیان:

هیأت ویژه بررسی حادثه پلاسکو نگاه کارشناسانه و غیرسیاسی داشته باشد

هیأت ویژه بررسی حادثه پلاسکو نگاه کارشناسانه و غیرسیاسی داشته باشد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین هیأت ویژه بررسی حادثه ساختمان پلاسکو از سوی رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که این هیأت بتواند با نگاه علمی، کارشناسی و غیرسیاسی به نتایج خوبی درباره علل و عوامل وقوع این حادثه برسد.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه مشکل ما این است که در حین بروز حادثه بیدار می‌شویم و بعد از یک مدت موضوع را فراموش می‌کنیم. طبیعتاً روند کار بررسی علل و عوامل حادثه ساختمان پلاسکو باید بر اساس کار کارشناسی و علمی و نه بر اساس احساسات باشد.

وی افزود: اینکه تصور کنیم کسانی در این حادثه مقصر بوده‌اند که با برکناری آنها مشکل حل می‌شود درست نیست، زیرا باید اصل مشکل مرتفع شود. مشکل ما، آدم‌ها نیستند. نمی‌توان گفت که همه وزرا، همه روسای جمهوری و یا همه روسای مجلس ناکارآمد بودند. ما باید اشکال را پیدا کنیم و ببینیم آیا ساختار دچار مشکل است یا مقررات و نظارت نقص دارد. ما باید اول اشکال را پیدا کنیم و بعد برای رفع اشکال تلاش کنیم.

نایب رئیس مجلس اضافه کرد: در حادثه ساختمان پلاسکو همه ما مقصریم. ما به عنوان مجلس به سهم خودمان از نظر قانون‌گذاری و نظارت با نقص مواجه هستیم و از سوی دیگر شهرداری، شورای شهر و دولت هم باید در جایگاه خود پاسخگو باشند زیرا همه ما در جایگاه خودمان از جمله رسانه‌ها و صداوسیما مسئول هستیم.

پزشکیان یادآور شد: ما شاهد این هستیم که صداوسیما این موضوع را به نحوی منعکس می‌کند که موضوع به نفع خودش تمام شود یا اینکه سیاسیون از دید سیاسی به آن نگاه می‌کنند و یک جا را لاپوشانی می‌کنند و یک جای دیگر را بزرگ می‌کنند. همین‌که به شکل بی‌طرفانه،‌کارشناسانه و علمی به موضوع نگاه می‌کنیم باعث می‌شود که این مشکلات ایجاد شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که هیأت ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو بتواند با رویکرد کارشناسی و غیرسیاسی به نتایج خوبی در این زمینه برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha