• سه‌شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95110503235
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان خبر داد

رفع تصرف بیش از ۴۵ هزار مترمربع اراضی ملی خراسان رضوی

رفع تصرف بیش از ۴۵ هزار مترمربع اراضی ملی خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی طی عملیاتی در چند روز گذشته بیش از ۴۵ هزار مترمربع از اراضی ملی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در استان خراسان رضوی رفع تصرف شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سرهنگ کیومرث میرابی‌مقدم، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان خراسان رضوی، افزود: طی چند روز گذشته این یگان در راستای رسیدگی به اراضی ملی عملیات آزادسازی بیش از 45 هزار مترمربع اراضی ملی منطقه نغندر در اطراف شهرستان طرقبه شاندیز رفع تصرف شد.

وی اضافه کرد: ارزش این زمین طبق نظر کارشناسان بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان برآورد شده است.

میرابی‌مقدم تصریح کرد: در این زمین کاربری‌های مختلفی مانند کشاورزی و باغداری انجام شده و به شکل غیرقانونی حریم آن هم محدوده‌گذاری شده بود که با حکم دادستانی و تلاش ماموران یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان خراسان رضوی دست سودجویان از این اراضی کوتاه شد.

وی با تاکید بر اینکه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی به طور مستمر بر اراضی ملی نظارت و گشت‌زنی دارد و اجازه هیچگونه دخل و تصرف و تجاوز و ساخت‌وساز به افراد سودجو و منفعت‌طلب را نمی‌دهد، اظهار کرد: متاسفانه هنوز عده‌ای بر این باورند که به راحتی و بدون هیچ مشکلی می‌توانند اراضی ملی و زمین‌های مربوط به بیت‌المال را تصرف کرده و یا تغییر کاربری دهند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان خراسان رضوی تاکید کرد: تمام افراد سودجو که به دنبال ایجاد دخل و تصرف و تغییر کاربری در اراضی ملی هستند، باید بدانند سیاست‌ها و مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال و مراجع قضایی و یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در سراسر استان خراسان رضوی مصمم است حتی یک متر از اراضی ملی مورد تصرف قرار نگیرد و یگان حفاظت با گشت‌های شبانه‌روزی در صورت مشاهده هرگونه تصرف، با متخلفین برابر قانون برخورد کرده و آنان را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی می‌کند و اراضی ملی به حالت اولیه بازگردانده می‌شود.

وی با اشاره به نقش عموم مردم در اطلاع‌رسانی به موقع در راستای پیشگیری از پدیده شوم زمین‌خواری عنوان کرد: در همین راستا از عموم مرد درخواست می‌شود جهت جلوگیری از هرگونه دخل و تصرف و زمین‌خواری از طریق تماس با تلفن اطلاعات مردمی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن به شماره‌های 33492181  و 33492182 با پیش‌کد 051 موضوع را به یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان خراسان رضوی اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha