• شنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۵ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95101810693
  • خبرنگار : 71434

آتش‌بس در "وادی بردی" در حومه دمشق در هاله‌ای از ابهام

آتش‌بس در "وادی بردی" در حومه دمشق در هاله‌ای از ابهام

در حالی که رسانه جنگ حزب‌الله لبنان جمعه شب از توافق آتش‌بس موقت در منطقه‌ای نزدیک دمشق خبر داد و مخالفان سوری این توافق را تکذیب کردند، دیده بان حقوق بشر سوریه از درگیری‌های شب گذشته تا صبح امروز (شنبه) خبر داد که طی آن ۹ تن کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، در حالی خبرنگار النشره از آغاز اجرای مرحله نخست توافق آتش‌بس در وادی بردی خبر داد، دیده‌بان حقوق بشر سوریه از بازگشت درگیری‌ها به این منطقه سخن گفت.

النشره گزارش داد،  اجرای آتش‌بس در ساعت ۹ صبح امروز آغاز شد.

همچنین کمیته‌های داخلی حفاظت وارد چشمه‌های عین الفیجه در منطقه وادی بردی در ریف دمشق شده تا عملیات پمپاژ آب به شهر دمشق را از سر بگیرد.

از سوی دیگر، دیده‌بان حقوق بشر سوریه از ادامه درگیری‌ها از نیمه‌های شب گذشته خبر داد که طی امروز هم در وادی بردی در شمال غرب دمشق ادامه داشت.

این منبع اظهار داشت، هفت نیروی دولت نظام سوریه و دو غیرنظامی کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند. نیمه‌های شب گذشته نیروهای دولت سوریه مناطقی در روستاهای عین الفیجه و بسیمه در وادی بردی را هدف گرفتند.

وادی بردی از ۲۰ دسامبر شاهد درگیری‌های مداوم میان دولت و مخالفان مسلح است.

رسانه جنگ حزب‌الله لبنان پیشتر اعلام کرده بود، مخالفان و دولت سوریه روز جمعه بر سر آتش‌بس موقت در منطقه "وادی بردی" در ریف دمشق که منطقه‌ای مورد نزاع دو طرف است توافق کردند.

این منطقه شامل چشمه‌های آب است که آب شرب چهار میلیون تن از ساکنان دمشق را تامین می‌کند.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که مخالفان سوریه خبر این توافق را تایید نکرده‌اند.

در همین راستا یکی از مسئولان عالی رتبه در مخالفان سوریه توافق بر سر آتش‌بس در وادی بردی را رد کرد.

منیر السیال، رئیس جناح سیاسی گروه "احرار الشام" گفت که گزارش حزب‌الله درباره آتش‌بس در وادی بردی" کذب و افترا" است.

وی گفت که آنچه رسانه‌های وابسته به نظام سوریه منتشر کرده‌اند صحت ندارد. نظام سوریه می‌کوشد از آتش‌بس برای سلطه بر مناطق اطراف پایتخت سوء‌استفاده کند.

از سوی دیگر، شبکه المیادین از سفر هیاتی از روسیه برای هماهنگی با شورشیان روستاهای وادی بردی در ریف دمشق برای رسیدن به راهکاری درباره ۱۱ روستا در این منطقه خبر داد.

بنا به گزارش المیادین این هیات ساعاتی پس از اعلام آتش‌بس موقت در وادی بردی که به گفته منابع از ساعت ۹ صبح امروز (شنبه) آغاز می‌شود صورت گرفت و این آتش‌بس تنها شامل منطقه‌ای می‌شود که افسران روس و برخی چهره‌های سرشناس در آن هستند.

بنا به اعلام حزب‌الله لبنان توافق به مدت چند ساعت میان همه گروه‌های مخالف در منطقه بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha